21 Şubat 2016 Pazar

*()* SÖKÜLEN İLMEKLER *()* CANSU TIRAŞOĞLU *()*



*()* SÖKÜLEN İLMEKLER *()* CANSU TIRAŞOĞLU *()*


Kitapta anlatılan öyküler kısa lakin insan hayatında olabilecek mucizeleri ve yol gösterici niteliği açısından anlamlı... Dili sade ve anlaşılır; Cansu Tıraşoğlu, bu kısa öykülerden oluşan kitabında kelimelerle dans etmiş, adeta okuyucuyu öykülerin içine çekmeyi başarmıştır.
-Doç. Dr. İmbat Muğlu-

İnsanoğlu nefes almaya başladığı andan itibaren bir hayat hikayesinin içerisinde yer alır. Her nefes alış aslında yeni bir doğumun ta kendisidir. Doğum ve ölüm arasındaki hayat serüveninde kimi nefesler fark ederek yaşar, kimileri ise farkında dahi olmaz yaşadığı hayatın. Hayatın farkındalıklarından bir tanesidir kalemin gidiş yönü. Bu kitapta bulduğum, ya da sizin bulacağınız öykülerin kaynağı da aslında hayatın farkındalığı. Kızların mutluluğu ve hüznünü bir arada toplayan bir beyaz "Gelinlik" ya da kadın bedeninde erkeksi duygular yaşayan gencin ilan-ı aşk dolu dünyasının adı "Diğer Adı Mert". Veyahut mutluluğunu çaldıran "Bir Yazarın Kaybı..." Öyküler dizisinden oluşan bu kitaba bir yorum yapacaksam onun bir başlığı olmalıydı bence. Ben, "Öykülerin Cansu'yu" dedim. Çünkü hayatın gerçek kesitlerinin yer aldığı öykülerin "Cansuyu"ndan dökülüp geldiğini siz de okudukça anlayacaksınız. Ben anladım…
-Tarık Yılmaz Gazeteci-Yazar-

Genç yazar Cansu Tıraşoğlu'nun kaleminden dökülen bu öyküler beni heyecanlandırdı. Duygu yüklü cümleler kullanılmış. Hikâyeler gerçekte de olduğu gibi yaşanmışlık hissi veriyor, ellerine sağlık. Bu kitaptan sonra bir roman bekliyoruz yazardan.

-Hami Fiskeci TV Program Yapımcısı-
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMUM

Değerli yazarımızın kitabından birbirinden güzel 34 tane hikaye bulunmaktadır. Hikayelerin ortak yönü ise hayata dair belki de çoğumuzun yaşadığı ama görmediğimiz küçük ama önemli ayrıntıları yazarımız yakalayarak mesaj vererek kurgulamıştır. Kim bilir belki de gerçek yaşanan hikayeler de olabilir. Kitabın bana verdiği ders ise hiçbir konuda konuşmadan, sormadan ve geç kalmadan açıkça sorarak, öğrenerek dile getirmemiz gerektiği ve ön yargılardan uzak durmamız gerektiği tabi ki tecrübelerimizi geç kalmadan ileriye mutluluk olarak taşımamız gerektiğini çok güzel ifade etmiş. Yazım dili oldukça yalın ve sade. İnsanı hiç sıkmıyor aksine özellikle kafanız dolu ise okumak için birebir bir kitap. Ben okurken çok keyif aldım.

Değerli yazar Cansu TIRAŞOĞLU’na değerli eserlerini benimle buluşturduğu için teşekkür ediyorum.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon