7 Mart 2016 Pazartesi

*()* KEDİCE *()* MAHMUT AÇBAY *()*





Bu kitapta çocukluğumdan başlayarak; kendi başımdan geçen, sahip olduğum veya sadece uzaktan tanıdığım kedilerin karşılaştığı olayları bazen gözlemlerime dayanarak, bazen de kendimi onların yerine koyarak nakletmeye çalıştım.
Bu çalışmamın bütün kediseverlere, giderek bütün hayvanseverlere; can dostlarımızı daha yakından tanımamız, onlarla üzülüp, onlarla sevinmemiz için yardımcı olacağını ümit ediyorum.
Petleri için her zaman içgüdülerini harekete geçiren ve onlara karşılıksız iyilikler, güzellikler sunan ve buna karşılık hiç kimseden beğeni veya takdir beklemeyen -hatta bazen horlanan- hayvan dostlarımızın anlattığım hikâyeciklerde; kendi hayatlarından kesitler bulacağına da eminim.
Dünyamızda yaşadığımız bu tatsız tuzsuz hayatın bir diğer yönünü sunma gayreti içinde olan bu satırlarda; sizi biraz maddi değerlerden uzaklaştırıp karşılıksız sevginin sonsuz ve doyulmaz hazlarla dolu sokaklarında bir gezintiye götürebilirsem ne mutlu…



KİTAP YORUMUM

İsminden de anlaşıldığı gibi kitabın türü Kedilerimiz ile ilgili tüyolar veriyor bizlere. Daha da kitabı kıymetlendiren bunu yaşayan birinden birebir duymak. Kitapta çocukluğuma ait anılar bölümünde ise; eski çocukluğumuzun yaşandığı masumiyet dönemine götürüyor. Kışlıkların imece usulu yapıldığı evlerin iç içe ama daha samimi olduğu ebelerimizin, dedelerimizin sözünün daha çok geçtiği saygının en üst noktada olduğu yıllar. Yapılan yiyecekler de bir bir anlatılmış yazarımız tarafından ve ben o bölümü inanılmaz sevdim. Kediş dostlarımızı bir bir yaşayarak analiz eden ve hayatın gerçeğini bize anlatan yazar çok duygulu sahneleri de anlatarak duygusal anlar yaşatıyor. Ablam okurken çok duygulandığını söylemişti ve gerçekten doğru söylemiş. Yaşanan ölümler çok hazin. Kitabın bana öğrettiği ders ise, her olaydan ders istersek alabileceğiz, iletişim ve anlayışın önemi. Bir önemli ders ise her ne olursa olsun asla yıkılmamamız gerektiği. Kedişler ile vedalaşması, onlara özel yemek hazırlaması, ve sonra sağır’ı son defa görüp yine vedalaşması. Yazarken bile çok duygulanıyorum. Bunu ancak hayvan severler anlayabilir diye düşünüyorum. Kitapta çok kendi hayatımızı buldum. Kedişimin öldüğünde yazdığım şiir ve yazıyı hatırlattı bana. Beyaz kelebeğim öldüğünde maalesef  çok dalga geçilmişti bizimle ve ben onu satırlara hem şiir hem de sahte insanlara yönelik yazımı karalamıştım.
Ben kitabı okurken hem çok duygulandım hem de gülümseten sahneler çok oldu. Kedişlerimizin dilinden de aynı konuyu anlatıp farklı bakış açısı getiren yazar hayvan besleyen birçok kişiye bas ucu kitabı hazırlamış adeta. Bütün hayvan severlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Fiyatı da bence gerçekten ucuz kitabın.
Değerli yazar Mahmut AÇBAY’a değerli eserini benimle buluşturduğu için teşekkür ediyorum.



DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon