29 Aralık 2017 Cuma

BENİM KİŞİSEL KIYAMETİM /JAN DEVRİM AZ KİTAP YAYINLARI



BENİM KİŞİSEL KIYAMETİM /JAN DEVRİM
AZ KİTAP YAYINLARI
Küçücük bebeklerin babalarının eline silah verenlerin huzur içinde yaşaması içimi acıtıyor.
Namaz kılmayanları dövenlerin, ihaleleri beklerken ezan sesi duymadığını biliyorum.
Biliyorum, insan yapısı her şey kirleniyor.
Bu yüzden biliyorum ve anlıyorum, inancın çürüyen kısmı insan yapısıdır. Tanrı yapısı olan her zaman parlar ve ışıldar.
Ve artık anlıyorum. Yıllar önce tertemiz bir inançla başladığım yolculuğun şiddetle nasıl kirletilmeye çalışıldığını...
Kaybolduğumu kabullenmeden yönümü bulmaya çalışıyorum.
Oysa öylesine kayboluyorum ki kendi yokluğumda.
Önce kendimi bulmam gerekiyor.
Bu kaybolma hâli içinde arayışlar başlıyor.
Bir yıldız yağmuru altında aşk başlıyor.
Artık kaybolmuş olmayı önemsemiyorum. Artık gideceğim yönü bilmek  istemiyorum.
Artık yön tabelalarını umursamıyorum.
Nefretin kirini temizleyecek tek şey; sevgiymiş.
Sevginin büyük mabedinde, her dine ve Tanrı’ya izin varmış.
Sevginin büyük teknesiyle, her aşka ve umuda yol alınabilirmiş.
Sevginin büyük varlığına sığınıyorum.

(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMUM
Toplum baskısı, zorlamaların getirdiği  ile belli bir  kalıba sokulmaya çalışan kitaptaki kahramanımız, aksine kendi olmayı başaramadığı ve doğruyu, yanlışı kedi deneyimleyerek öğrenemediği için yoldan çıkıyor onun tabiri ile.
Kitabın bize verdiği en önemli ders ise; kim ne düşünür olayını bırakarak kendi doğrularımızın peşinden gitmemiz gerektiği. Tabi ki uç noktada örnekler de vermiş ama zaten böyle yaşayan kişiler olduğunu ben düşünüyorum. Sorunların konuşularak çözüleceğine inananlardanım.

Bize verilen en önemli ders ise; belki de kendilerini saklayan maske ile gezen, bize sürekli akıllar veren kişilerin aslında maskenin arkasındaki gerçek kişiliğini saklayıp ama gerçek kişiliğini maskesiz dışa yansıtanları kınayarak kendi zekası ile alt etme çabası, egosunun oyunu ile bunu bir çok hayatları mahfetmeyi kendine görev sayan boş insanları çok güzel analiz etmiş. Sağlıklı her insan maskeli insanlara tahammülü olmaz, olmamalı. Maalesef kalıplaşmış fikirlerini kendi bile inanmadığı ama inanıyormuş gibi görünüp başka hayatlara da empoze etmeye çalışan bu kişiliği bozuk hatta hasta diye tabir edebileceğimiz kişilerin bir çok toplumda bir çok hayatlara acımasızca dokunmasını bu kitapta göreceksiniz.
Her insanın dibe batış hikayesi vardır ya hani, yazarımız bunu örneklerken gerçekten samimi açıklamaları ile kahramanı kitapta şekilendirmiş. Bana göre final güzeldi. Çünkü maskeden arınarak kendisini bulması bir insanın, maskesiz kişiler ile gerçek duyguları tatması asıl sağlıklı olan budur.



DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon