17 Haziran 2016 Cuma

*CANIM KARDEŞİM*HALUK ECEVİT* *CEREN YAYINCILIK*



Doksan senesi Ağustosunun on yedinci günü, sahildeki SSK hastanesinin bahçesinde bir araya gelip kümelenerek sohbetler eden sülale erkânından ayrı, gözlerimi denize dikmiş, omuzlarıma çöken sorumluluğun yükü altında eziliyordum.
Bir kardeş gelmişti bana. Hem de eskiden dedemin beni kandırdığı gibi "dereden tutma" ya da "leyleklerin getirdiği" bir bebek değil, basbayağı anamdan doğma kanlı canlı bir insan.
Artık kanmıyordum o masallara canım kardeşim, yedi yaşındaydım.
O sene okula başlayacaktım.
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 160

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Ceren Yayınevi

KİTAP YORUMUM
İçinde bulunan 16 hikayenin hepsi gerçek hayattan alıntılarmış. Bu kitabı benim nazarımda daha değerli kıldı. Bazıları bizzat yazarımızın yaşadığı anıları bazıları gözlemlere dayanan ya da sanırım araştırmaları sonucu elde edilen Anadolu insanlarının hikayeleri. Bütün hikayeler beni çok duygulandırdı ama en çok CANIM KARDEŞİM hikayesinde koptum. Bir ailenin önemini çok güzel anlatmış yazar orada. Çocukluğunun vermiş olduğu hataları gerçek sanmış sonra vicdanı ile yüzleşerek kardeşine ithafen yazdıkları  ve özürleri. İnsan bazen büyümek zorunda kalır ya hani, kitaptaki tüm kahramanlar acılar ile yoğurulunca büyümek durumunda kalmışlar.

Kitabın bana öğrettiği ders vatan sevgisi bazen bizim hayatımızın önüne geçer ve doğru olan budur ve geçmelidir eğer vatanımız tehlikede ise, aileye verilen değer ve ailenin önemi, çocuklarımızı isteyerek hazır olarak dünyaya getirmemiz gerektiği, ve hayvan ya da başka canlılara verdiğimiz tüm zararları mutlaka ölmeden ödeyeceğimiz. Yazarımızın dili oldukça akıcı. Hikaye dediysem misyonu olan keyif alarak okuyacağız örnekler var karşınızda. Trakya diliyle yazmış yazarımız. İnsan okurken kendini daha saf daha temiz hissediyor. O masum köy halkının yaşamlarını okurken biz ne iş yaptık ki sanki diyoruz. Bence okuyun.

Değerli yazar Haluk ECEVİT’e eserlerini benimle buluşturduğu için teşekkür ediyorum.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon