27 Ağustos 2016 Cumartesi

*FARKINA VAR! * ŞİZEN ERSOY* *GOA YAYINLARI*

"Her şey mümkündür. Gerçekliğin akışı, filozofların, bilim adamlarının, politikacıların ve hatta bilgelerin tekelinde değildir. Değişimi yaratan, tek bir insanın kendisine inanışıdır, tek bir insanın… Şu anda dünyanın bir yerinde bir insan kendisine inanıyor. O kadar derinden inanıyor ki, dünyayı değiştirdiğini fark etmeyecek bile. "

Toltek "Fark ediyor! Fark ediyor ve bilincinde…" Berr (Şizen Ersoy - 6 Mart 2015 Nevzat/Sıfır Noktası Manavgat)
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 292

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Goa


KİTAP YORUMUM

Kitabın türüne henüz karar verememek ile birlikte kişisel Gelişime yatkın olduğunu söyleyebilirim. Ama klasik kitapları unutun. Bu kitabı aldığınız da elinizde yeni bir yolculuk, farklı bir dünya olduğunu önce kabullenin.
Her şeyden önce ben kitabı çok çok sevdim. Kitaptaki ilişkiler de kahramanımız her selam verdiği kişiden ne öğrenmesi gerekiyorsa onu öğrenip o kişi ile yolculuğu tamamlandı ise bunu enerjiler değiştikçe görüştüğümüz kişilerde biliyorsunuz değişir yerinde bitirmeyi bilen bir hanım.
Yine Kahramanımız bir anne olmasının ötesinde bir birey olduğunu, önceliklerinin olduğunu eğer kendi içindeki kargaşayı çözemez ise çevresine mutluluk veremeyeceğini yaşam yolculuğunda anlatmış.
Kitabı bir başucu kitabı kabul ettim ve belli bir süre sonra tekrar kaçırdığım bir şey var mı acaba diye okumayı düşünüyorum. Verilen bilgiler oldukça değerli. Bir kadın ile erkeğin duygusal anlamında kadın/erkek ilişkileri dışında da çok güzel fikir alışverişi yapabilecekleri, dost, arkadaşlık eğer isterlerse gerçekleştirebilecekleri çok güzel irdelenmiş.
Kitabı okurken ister istemez empati yapıyorsunuz. Mana ile yaşadığı tüm hisleri farkında olmadan yaşadım. Ben olsaydım böyle yapardım ama demek ki bu böyle davranmak yanlışmış dedim.
Mana bence çok şanslı bir bayan. Kitabın bana kattığı birçok ders var.Misyonu olan kitapları çok seviyorum. Bunları maddelemem gerekir ise;
1/Hayat sandığımız kadar uzun değil. Kalp kırmak için hele hiç uzun değil. Öfke duymak içinse kesinlikle çok kısa. Eğer bize birileri bizim hoşlanmadığımız şekilde davranıyorsa kesinlikle bu bizim hatamız. Bizde ki o bölümü temizlemediğimiz sürece olaylar, isimler değişecektir. Ama aynısına benzer korular yaşanacaktır.
2/Bir erkek ile bir bayan eğer isterse araya kadın/erkek ilişkileri girmeden de fikir alışverişi yapabilir.
3/Hayatımızdan çıkan kişilere kin, öfke duymak gereksizdir. Eğer her iki tarafta ister ise dost kalınabilir. Hele ki bu eski eş ise, ortada bir çocuk var ise kesinlikle dost kalınmalıdır. Ancak böyle sağlıklı bireyler yetiştirilebilir.
4/çevremizin bizi anlamasını istiyorsak ne istediğimizi ve sınırlarımızı çok iyi anlatmalıyız. Her birey kesinlikle mutlu, özgür olmayı hak eder.
5/Anne olmak, birey olduğunu unutmak demek değildir.
6/Hayatımızdaki karmaları, kargaşaları temizlediğimiz de yaşam hiç tahmin dahi etmediğimiz şekilde güzelleşecektir.
7/Hayatımıza yaşadığımız acıları bile kronikleştiren bizleriz. Acı çekmeyi seçersek acı çekeceğimiz kaçınılmazdır.
8/Yaşanılmış hiçbir ilişkiyi tekrarlamamız gerekiyor. Çünkü alacağımız dersi o kişiden almışızdır. Bu demek değildir ki o kişi ile düşman olalım. Aksine dost olabiliriz, ilişkinin rengini değiştirebiliriz. İllaki eskiden olduğu gibi yine eşimiz yada sevgilimiz olması gerekmiyor.

Kitabın isminde de yazdığı gibi FARKINA VAR kitabı farkında lığımızı eğer istersek yaşam yolculuğumuza farklı bir bakış açısı getirebileceğimizi ortaya koyuyor. Saatlerce kitap hakkında yazabilirim. Ama bence okuyun derim. İnsan ilişkileri zor gibi görünse de aslında çok kolay. Yeter ki içimizden taşan sevgiyi güzel olan her şeye kendimizi kapatmayalım.

Yaşam yolculuğuma çok şey katan bu kitabı yazdığınız için ve bana ulaştırdığınız için değerli insan, değerli yazar Şizen ERSOY’a çok teşekkür ediyorum. Yeni eserleriniz sevgiyle bekleniyor.


DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon