14 Haziran 2016 Salı

*MOBBİNG DE YAPARIM KARİYER DE*ERHAN SARICA* *ÖĞRETMEN DERGİSİ YAYINLARI*


İsmini yeni duyduğumuz ama yıllardır aynı toplumun bireyleri olarak maruz kaldığımız psikolojik saldırının isminin MOBBİNG olduğunu Erhan Sarıca, bu kitabıyla bizlere ve herkese öğretiyor. "Hangi meslek grubunda mobbing uygulanmıyor?" sorusunun cevabı neredeyse yok gibi. Çocukluğumuzda aile içinde farkında olmadan maruz kaldığımız mobbing, okullarda devam ediyor. Okullar bitip iş hayatına girdiğimizde tüm pervasızlığı ile devam ediyor. Üstün asta, astın üste, mevkidaşın mevkidaşına, eşin eşine, arkadaşın arkadaşına uygulayabildiği ve kitabımızın yazarının "insanlık suçu" olarak nitelendirdiği mobbing yaşamımızın bir parçası olmuş durumda. Olmuş olmasına da"bu psikoljik saldırının" diğer deyimle "psikoljik terör uygulayan teröristlerin" işgal ettikleri makamlar ne yazık ki en alt kademeden en üst kademeye doğru sıralanırken, asıl üzüntü veren ise bu makam işgalcilerinin kendilerinden hizmet almak isteyen toplum bireylerine de mobbing uygulamaları. Bu kitabı okuduktan sonra eminiz sizde şöyle bir çevrenize bakacak ve çevrenizdeki mobbingcilerin varlığını görünce "şimdiye kadar ben bunları nasıl göremedim" diyerek hayıflanacaksınız."
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 80

Baskı Yılı: 2014


Dili: Türkçe
Yayınevi: Öğretmenim Dergisi Yayınları


KİTAP YORUMUM
Kitabı okurken çok üzüldüm. Bunun nedeni de niye yaşadığımı anlayamadığım ayrıldığım iş yerimdeki yaşadığım sorunlardı. Bir çoğunu yaşadım. Hastalığım ilerledi. Psikolojik olarak çöktüm ve sürekli kendimi sorguladım. Ne yapmıştım da ben onları yaşıyordum. Kanuni yolların hepsi zaten düşünülüyor ama maalesef birden iş arkadaşların dahil baştaki kişi örgütlenince bir şey yapamıyorsunuz. Tabi ki psikolojik şiddetti yaşadığım. O yüzden okurken onları düşündüm, gerildim.
Kitap kesinlikle yol göstererek yazılmış. Benim anladığım şu; sanırım az ya da çok herkes hayatında 1 kez olsun bu saldırıya maruz kalmıştır. Hele ki Türkiye şartlarında bu kaçınılmaz gibi görünüyor. Bence herkes okumalı ve gerekli tedbirini almalı diye düşünüyorum. Birde şunu düşündüm. Belki de yaşanılan her şey mecburen öğretiyse eğer insanlar bu saldırıya maruz kaldıktan sonra ezmeleri gerektiğini düşünüp kendilerinden sonra gelene ya da iyi niyetli sessizliğini koruyanlara yapıyorlar. Böyle olması gerektiğini sanırım sanıyor da olabilirler. Düşünce her neden kaynaklanıyorsa kaynaklasın yapılan eylem çok çirkin ve kul hakkına giriyor. Okuyanların içlerine su serpmeleri açısından söylüyorum ki şuan beni işimden eden kişi hapiste. Ben inanıyorum ki kesin bana yaşattıkları orada ona kat kat yaşatılıyor. Yani karma diye bir şey var ve zamanı gelince ödeniliyor.
Değerli yazarımıza insanlara faydası olan bu kitabı yazdığı için teşekkür ediyorum.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon