21 Ekim 2020 Çarşamba

Ya Evde Yoksam Yazar : Sevda Sarıkaya Yayınevi: Hayykitap


 

Ya Evde Yoksam

Yazar : Sevda Sarıkaya

Yayınevi: Hayykitap

kitap sayısı: 223

 “Sana bir şey sormak istiyorum ama utanıyorum, ben kaç yaşındayım, gerçekten özür dilerim,” dedi. Ona 80 yaşında olduğunu söyleyince gözleri doldu, “Ben bu kadarını beklemiyordum ama bu çok fazla” deyince, “Aaa üzülme, ben sana indirim yaparım kaç yaşında olmak istiyorsun” dedim... “Hiç olmazsa 75 falan olsun” dedi. “Tamam ben hallederim” deyince nasıl sevindi... Tabii bu konuşmayı unuttu, bir daha da sormadı.


Evlatlarla ebeveynler yer değiştirirse… Anneler kız olursa… Babalar oğul olursa… Dünya tersine dönerse… Coşkuyla, öfkeyle, merakla, depresyonla, gittikçe çocuklaşarak, gittikçe bebekleşerek, küçüle küçüle, anneler babalar bebek, evlatlar ebeveyn olursa…



 Bu kitap Nöroloji hekimi Dr. Sevda Sarıkaya'nın gerçek hasta öykülerinden esinlenerek kurguladığı, Alzheimer hastası Nebiş ve onunla birlikte yaşayan kızı Sevgi'nin hikayesidir. Alzheimer hastası annesine bakarken kendi dünyasını da kurmaya çabalayan Sevgi'nin yaşadıklarıdır...


Dr. Sarıkaya'nın trajikomik bir dille ele aldığı öğretici roman türünün nadir örneklerinden olan bu kitapta, konu ile ilginiz olmasa dahi kendinizden çok şey bulacaksınız!



 (Tanıtım bülteninden)

 

kitap yorumum: Alzheimer hastaları var çevremizde birde onlara bakan kişiler. Her iki tarafın duyguları niteliğinde olan eserde Sevgi Alzheimer olan annesine bakarken çocuklukta yaşadıklarını, kardeşlerinin kötü tutumlarını ister istemez sorguluyor. Aynı zamanda doktor olan yazarımız hem bu durumda olan hastalara nasıl davranmamız gerektiğini öğretirken hem de o hastaların aslında neler yaşadıklarını  anlamamızı sağlıyor. Sevgi'ye üzüldüm, annesine üzüldüm, en çokta kardeşlerinin duygularını aldırmış gibi davranmalarına üzüldüm. Bunun bir çok örneğinin ben gerçek hayatta olduğunu düşünüyorum. Kadınlığından, evliliğinden, sosyal yaşantısından, hatta kendisinden tamamen vazgeçerek annesi ile küçük iken iyi bir diyalogu olmamasına rağmen annesini çok severek bakan, hatta ona bir şey olacak diye korkan Sevgi'nin yerine kendinizi koyduğunuzda üzülmekten kendinizi alamıyorsunuz. Yine kitaptaki kahramanlar ile kavga ettiğim doğrudur. Kitabın sosyal mesaj içerdiği ve çok doğru bir eser olduğunu söyleyebilirim. Rehber niteliğinde başucu kitabı olmuş. Yazarımızın kalemi daim olsun.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN  



 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon