20 Eylül 2020 Pazar

DEĞERLİ YAZARIMIZ MERAL İŞLEYEN TUFAN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


 

DEĞERLİ YAZARIMIZ MERAL İŞLEYEN TUFAN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR

1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

 

1-Merhabalar ben Tekirdağ Çorlulu Şair, Yazar Meral İşleyen Tufan. 07.07.1985 Tekirdağ 'ın Çorlu ilçesinin Seymen köyünde doğdum.Yazarlık benim çocukken gördüğüm bir rüyaydı. 7 yaşındayken büyüyünce yazar olacağımı görmüştüm ve çok etkilenmiştim doğrusu hiç unutamadım. Buna rağmen fen ve matematik bölümünü okudum. Asıl mesleğim bankacılık finans. Paksan ve Tayeks gibi özel şirketlerde çalıştım. Lakin edebiyata olan tutkum her şeyin önüne geçti. Evliyim. 9 yaşında bir oğlum ve bir kızım var.

         2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?

 

 2-Yazmak benim için var olduğunu hissetmek, nefes almak gibi kutsal bir olgu diyebilirim. Ölümsüzlüğün iksiri kesinlikle. Genelde aşk,insan, yaşam, vatan, millet temalı şiirler ve felsefe ağırlıklı yazılar yazıyorum diyebilirim.

3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?

 

 3-Yayınlanmış 2 adet kitabım var. 2010 yılında "Anka Kuşu" ve 2020 şubat ayında ise "Mühürlenmiş Zamanda Aşk" kitabımı yayınlattım. Okumaya ve yazmaya aşık bir insanım. Bundan sonraki hedefim Atatürk ile ilgili yazdığım araştırma kitabını ve hemen ardından ise kendi hayatımı ve şiirlerimi tek kitapta toparlayıp yayınlatmayı düşünüyorum.

4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?

 

 

4-Yazar ve Şair Tanrı tarafından insanlara yol gösterici olarak gönderilmiş, farklı bilince yükselmiş insanlardır. Onları kutup yıldızı ve deniz feneri gibi düşünebiliriz. Piyasada kitabı olan herkes yazar ve şair değildir.Tanrının gözüyle görüp duygu ve düşünceyi yoğurarak, hissederek eser ortaya koyan Tanrının eliyle yazanlar gerçek yazar ve şairlerdir.

5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?

 

 5-Yazarlık bir meslektir. Yetenekle ve eğitimle pekişirse ortaya değerli eserler çıkabilir.

6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?

 

 6-Kitaplarımın konusu aşk, insan, vatan ve millet temalı felsefe ile harmanlayıp yazdığım şiirlerdir. "Okumanın kutsallığını anladığında dünya ve insanlar küçülecek, kitaplar ve fikirler devleşecektir" sözümle açıklayabilirim.

7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?

 

7-13 yaşından beri yazıyorum. Bin kitap okuyan bir kitap yazmaya cesaret edebilir. Yazan ve kitap çıkartmak isteyenlere tavsiyem çok okuyarak kendilerini geliştirmelerini tavsiye ediyorum ve hayallerinizin peşinden koşun bir gün mutlaka yorulacaklardır diyorum.

8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYORSUNUZ?

 

8-Yazarın ve Şairin hakkını koruyacak bir yayınevi bulmak gerçekten çok zor.Telif hakkı çok düşük. Piyasadaki yayınevinin bir çoğunu tanımama, şartlarını bilmeme rağmen kitap yayınlatma süreci zor ve sancılı oluyor. Bende anlaşabileceğim bundan sonraki kitaplarımı aynı yayınevinle çalışacağım yeni bir yayınevi arayışı içindeyim bu sıralar. Yazar ve Şair toplumumuzda hakkettiği yeri bulamıyor ne yazık ki...

9- SİZE SORMAMI İSTEDİĞİNİZ BİR SORU VAR MI? SİZİN BANA HERHANGİ BİR SORUNUZ VAR MI?

 

 

 9-Niçin yazmayı seçtiniz sorusu? Evrenin tek dili aşktı,en büyük gizem, sır aşktı. Ölümsüzlük iksiriyse yazmak. Ölümsüzlüğün iksirini içtim. Bu yüzden büyük bir aşkla yazmayı seçtim...

10- OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?

 

 10-Ben,"Mühürlenmiş Zamanda Aşk" kitabının gelirini %70 ini Türkiye 'de okumayan isteyen ama imkan ve fırsat bulamayan çocuklara bağışladım. Okullara kitap bağışı yapıyorum. İleride kütüphaneler açmak, kurmak gibi güzel düşüncelerim var. Bundan sonraki kitaplarımın gelirini de şiddet gören kadın ve çocuklarla ilgili derneklere bağışlamayı düşünüyorum.İnsanların hayatına sihirli bir değnekle dokunmuş gibi güzelleştirmeyi, ve değiştirmeyi seviyorum. Bana imkan verdiğiniz ve zaman ayırdığınız için ben de size çok teşekkür ediyorum. Sevgiler saygılar 🙏

 

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon