28 Ağustos 2020 Cuma

DEĞERLİ YAZARIMIZ TUNA ÜLKER İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


DEĞERLİ YAZARIMIZ TUNA ÜLKER İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN
1)Biraz kendinizden bahseder misiniz?
Ben Tuna Ülker. Ege Üniversitesi, Turizm Rehberliği bölümünden mezunum. Lisanslı turist rehberi adayıyım. Samsunluyum ve ailemle birlikte Samsun’da yaşıyorum. Tahta Kolye isimli ilk romanımı 2018’de değerli okurlara ulaştırdım ve şu anda başka kitaplar için hazırlık yapıyorum.

2)Yazmak sizin için ne ifade ediyor? Konularınızın kaynağını nereden alıyorsunuz?
Yazmak benim için kendimi ifade edebilmemin ve doğru iletişimin en etkili yollarından bir tanesi. Klasik olarak görülse de kalem bazen silah, bazen de güçtür. Kitleleri uyandıran cümleler çoğu zaman bir yazarın kaleminden çıkmıştır.
Konularımın kaynağını ise genellikle yakın çevremden alıyorum. Tahta Kolye’yi yazmama neden olan iki farklı rüya idi, üstelik bir tanesini ben görmemiştim. Annem gördüğünde bana anlatmıştı. Yine üniversite sıralarında hocalarımdan dinlediğim, öğrendiğim ve kendim görüp keşfettiğim yerler bana kaynak oldu. En büyük ilhamım ise annem Leyla Küçük Ülker’dir. Onun ilk romanı Önce Yeşildi Kiraz’dan çok etkilenmiştim.

3)Kaç tane kitabınız var? Bundan sonraki hedefiniz nedir?

Şu anda bir kitabım var. Bundan sonraki hedefim ise daha fazla yazıp daha fazla okura ulaşabilmek. Bunun yanında kitap editörlüğü ve danışmanlığı yapıyorum. Bu şekilde, özellikle yeni yazar adaylarına tecrübelerimi aktarırken onların yanında olabiliyorum.

4)Sizce yazar ve şair kimdir? Her yazabilen kişi yazar ve şair olabilir mi? Ya da piyasada kitabı olan herkes sizce yazar ve şair mi?
Bu sorulara “Hayır.” cevabını vermek, kişinin biraz kendine fazla güvendiğini gösterir diye düşünüyorum. Çünkü kendisine yazar unvanı veriyor ve yazan, çabalayan başka insanlara “Hayır, değildir.” diyebiliyorsa, aynısını başka bir kişi de onun için söyleyebilir. Gönlünden yazmanın derin hissinin geçiren herkes yazar, kelimeler ile ustalıkla oynayabilen herkes şairdir. Piyasada kitaplarının bulunması da onların adını gelecek nesillerin duymasına öncülük edecektir.

5)Sizce yazarlık meslek mi hobi mi?
Bir kişinin yalnızca kitap yazarak “yazar” olarak anılmasını doğru bulmuyorum çünkü yazarlık gerçekten bir meslek dalı. Metin yazarı, haber yazarı, gezi yazarı… Bu sıfatların her birisi uzmanlık gerektiriyor. Buna rağmen meslek olarak kitap yazmanın bir süre sonra para kazanma hırsı ile gölgeleneceğini ve içeriği etkileyebileceğini düşünüyorum.

6)Kitaplarınızın konu ve türü nedir? Okura vermek istediğiniz mesaj nedir?
Kitabımın konusu tarih, mitoloji ve maceranın bir karma hali. Okura vermek istediğim mesaj ise tarihin büyüleyici güzelliğini hissettirmek.

7)Yazan ve kitap çıkartmak isteyenlere bir şey söylemek ister misiniz?
Bu haddime olur mu bilemiyorum fakat kitap dosyalarını bitirdikten sonra defalarca kez okumalarını söyleyebilirim. Kitabın son satırları bitip bir bütün haline geldiğinde, anın sıcaklığına kapılıp hataları, imla ve anlatım bozukluklarını göremeyebilirler. Üzerinden biraz zaman geçtiğinde ise çok daha dikkatli, başka birinin kitabını okur gibi incelerlerse gözden kaçan tüm detaylar ortaya çıkar.

8)Yayınevi sürecini nasıl buluyorsunuz?
Oldukça sabır isteyen bir süreç olduğu aşikâr. Bir çalışan olarak da yayınevinde bulunduğum için bazen bir günde 10’dan fazla dosya gelebiliyor ve her birinin incelenip yazara dönüşü, geliş sırasına göre fazla zaman alıyor.

9)Size sormamı istediğiniz bir soru var mı? Sizin bana herhangi bir sorunuz var mı?
Ben size bir soru sormak istiyorum. Kitabınızı ilk bitirdiğinizde hissetmiş olduğunuz tatmin duygusunu tek kelime ile nasıl ifade ederdiniz?
DUYGU  SONGÜL KAHRAMAN: Benim hayatımdan yola çıkarak yazdığım bir kitap olduğu için YALANCI POLLYANNA ifade etmesi zor ama tabii ki ilk kitap için rahatlatıcıydı. İlk diyorum çünkü AVNİ'Yİ NASIL YENDİM olarak devamı gelecek.

10) Okurlara bir şey söylemek ister misiniz?
Bu soruya kadar gelerek sabırla okudukları için değerli okurlara ve beni biraz daha yakından tanıma şansını sunduğunuz için size teşekkür ederim.
BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon