18 Ağustos 2020 Salı

DEĞERLİ YAZARIMIZ ŞÜKRAN PINARCAN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


DEĞERLİ YAZARIMIZ ŞÜKRAN PINARCAN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
Şükran Pınarcan:  1979 Haziran ayında Konya'nın Doğanhisar kasabasında doğdum.Eğitimimi Konya da tamamladım.Kitap okumayı yaşam biçimi haline dönüştürdüm.Günlükler, şiirler yazıyor defterlerimde yazdığım güzel sözleri biriktiriyorum. Aşkın Gücü kitabı ile okuyucuya merhaba dedim.Ardından Şiir Antolojisi 1 kitabım okuyucuyla buluştu. Yeni kitabım Ve Cemre Kağıda Düştü antolojisiyle tekrar okuyucuyla buluştum.Daha sonra Biz Şiir Seçkisinde yer aldım. Şimdi de Aşkın Gücünün ikinci kez okuyucuyla buluşturmayı düşünüyorum.Yeni bir antoloji projesini düzenliyorum.Sınıf annesiyim.Evliyim üç çocuk annesiyim.Okul aile birliğinde çalışıyorum.Okul kütüphanesinde gönüllü olarak çalışıyorum. Kalemin Gücü Platformunda üyeyim.
2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞINI NEREDEN ALIYORSUNUZ?

 Şükran Pınarcan:  Yazmak benim çok güzel ve hayatımın bir parçası yazmadan duramıyorum.Konuşmaktan çok yazarak kendimi daha iyi ifade ediyorum.Birilerinin hayatına dokunmak çok hoşuma gidiyor.Duygularına tercüman olmak inanılmaz güzel ve huzur verici.
3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?
Şükran Pınarcan:  Bir tane deneme kitabım var.Üç tanede antoloji kitabım var.Toplam dört tane kitabım var.Edebiyat dünyasında iyi bir yere gelmek istiyorum.Kitaplarım çok okunsun herkes beni tanısın istiyorum.

4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?
 Şükran Pınarcan:  Bence yazar ve şair kelimelerin gücünü bilen ve karşıdakine bunu hissettirebilendir. Bence doğuştan gelen bir yetenek Allah vergisi içinden gelen bir şey durdurulamaz. İsteyen herkes yapamaz hem yetenek hem çok çalışmak gerekir.Çok sabır ve özveri gerektiren bir şey. Piyasada içi boş olan çok kitap var maalesef.Hepsinin edebi değeri yok.Çok azının var.
5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?
Şükran Pınarcan:  Bence yazarlık bizim ülkemizde pek meslek gibi olmuyor.Çünkü yeterli ilgi ve alakayı görmüyor.Para kazanmak çok zor hobi olmaktan öteye pek gitmiyor.Çok az kişi meslek olarak yapıyor.Çok az kişi para kazanıyor.
6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?
Şükran Pınarcan:  Kitaplarımın konusu deneme kitabımda ölümsüz aşk hikayeleri var.Aşkın her şeyden üstün olduğunu anlatmak istiyorum.Antolojilerimde şiir ve kadınların sorunları var.Kişilerin duygularına tercüman olmak istiyorum.Kadınların toplumda hakketiği yere gelip gereken sevgiyi ve saygıyı görmesini istiyorum.
7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
Şükran Pınarcan:  Evet söylemek isterim ilk adımı atsınlar korkmasınlar arkası gelir.Hayallerinden asla vazgeçmesinler.İlk kitapları kusursuz olacak herkes okuyacak diye bir şey yok.Cesaretlerini kaybetmeden asla pes etmeden kendilerini geliştirsinler.Bol bol okuyup araştırıp gözlemleyip yazsınlar.
 8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYOR SUNUZ?

 Şükran Pınarcan:  Çok sancılı bir süreç yeni eser çıkarırken beklemek çok heyacanlı ve sabır gerektiren bir olay.

 9- SİZE SORMAMI İSTEDİĞİNİZ BİR SORU VAR MI? SİZİN BANA HERHANGİ BİR SORUNUZ VAR MI?
Şükran Pınarcan:  Yok teşekkür ederim.Bana zaman ayırdığınız için.
10- OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?


 Şükran Pınarcan:  Kendinizi her yönden geliştiren.Kitap okuyun genel kültürünüzü artırın.Gezebileceğiniz kadar gezin kültürel faaliyetlere katılın.Hayatın her anının tadını çıkarın.Hayalleriniz olsun her zaman peşinden koşacak.Hedefleriniz olsun her zaman sizi motive edecek.
BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon