26 Temmuz 2020 Pazar

Ayla Aysun Arifoğlu Tekin | ÇINARALTI YAYINCILIK


Ayla
|
Sayfa sayısı: 320

Ben küçük bir kız çocuğuyken; yalnız kalmaktan, sevdiklerimi kaybetmekten korktum.
Mutlu olup çok güldüğümde, başıma bir şey gelmesinden korktum.
Hep güçlü bir kız oldum, başımı kimsenin okşamasına izin vermedim.
Hâlbuki sevdiklerimle birlikte geçen mutlu bir hayatı düşlerken, bunu hak etmediğimi fark ettim ve “an”lar hayatımdan akıp gittiler.
Bugün geçmişi geri getiremem, bunun farkındayım.
Bununla birlikte öğrendiğim bir şey var: Hayatı asıl sahibine teslim etmek, aslında “an”ları özgürce yaşamakmış.
Şimdi gözlerimi kapattığımda, sessizliğin sesini dinleyip yanımda varlını hissettiğim küçük kızın başını okşuyorum.
Ona gülümsüyorum, gözlerine bakıp;  “Seni seviyorum, sen değerlisin güzel kız.”  diyerek sıkıca sarılıyorum.
“Sen bunu hak ediyorsun Ayla…”
KİTAP YORUMUM: Her insan mutlaka hayatında bir kez bile olsa ölüm ile yüzleşir. Niçin hasta oluruz, ölürüz sorusuna cevap niteliğinde misyonu büyük, maneviyatı yüksek bir roman olmuş.
Kitaptan kısaca bahsetmem gerekirse Ayla yıllar sonra çok sevdiği, sevildiği ruh birliği olan bir insan ile evlenir. Çok mutlu oldukları bir gün ölüm ile yüzleşmek zorunda kalır. Şimdi bu duruma ne anlam vereceğini bilemez. Niçin kendisi? Bu soruyu yıllarca aslında kendine sormuştur. İçindeki kız çocuğu o kadar yaralıdır ki, adeta mutluluk haram mı diye düşünmeye başlar. Ruhu acıyı kaldıramadığı için çok uç noktada şeyler yapar.
Kitaptan öğrendiğim dersler ise;
-İnsanın hayatında bir tane bile olsa gerçek bir dostu bulunmalıdır.
- Doğru insanlar ile görüşmek insana artı katar. Tıpkı Ayla'nın yeni tanıştığı komşusu gibi, Onu en feci durumdan kurtaran doktor gibi.
- Her insanın güzel uğraşları olması lazım. Bir hayat amacı olması lazım. Ayakta kalmak ancak maneviyatımızı güçlendirerek olabilir.
Aslında Ayla her insanda olan gücü ortaya karşısına çıkan kişilerden alması gerekenleri alıp hayatına katarak çıkardı. Hayat amacını buldu ve o şimdi daha huzurlu ve gerçekten mutlu. Bence boşluğa düşen, düşmeyen herkes okumalı. Bana iyi geldiğini söyleyebilirim. Ölüm, hastalık ve insanlık-iyilik. Okuyun bir şey kaybetmezsiniz. Her insan düşebilir lakin Yaradan bizlere koruyucu meleklerinden gönderir. İşte bunun adı tesadüf olur, olasılık olur. Oysa bunun adı tevafuktur.
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon