5 Ekim 2017 Perşembe

* ÇİLEKTEN HAYALLER * SALİH TUNÇ * *UĞUR TUNA YAYINLARI*



* ÇİLEKTEN HAYALLER * SALİH TUNÇ *
*UĞUR TUNA YAYINLARI*
Ve nedense hiç sevmezdim ben şiirleri. Hep derdim kendime; okunacak o kadar raf dolusu roman varken bir kaç satırlık şiirler ne ifade eder ki? Günler, haftalar, aylar geçti böyle; büyüdüm. Ufacık yüreğe, koskocaman duyguları sığdırdığım zaman anladım; şiirlerin ne denli önemli olduğunu.
Siz gerçekten hiç sevdiniz mi?
Yine günler, haftalar, aylar geçti; olgunlaştım. Raf dolusu şiirler girdi hayatıma, onlarda insanlar gibiydi sanki. Kimilerini okuduğumda yalan üzerine kurulduğunu gördüm, kimilerini okuduğumda gitmek üzere gelmiş olanlarıyla karşılaştım. Birkaç satır diye küçümsediğim şiirler beni yansıtıyormuş meğer. Ve anladım ki, şiir gibi bir hayat üzerine kuruluymuş hayatımız; yalanlar ve bırakıp gidenler...
İnsanların sizi yarı yolda bırakıp gitmesi nedir bilir misiniz?   

KİTAP YORUMUM
Kitabın türü deneme. Yazar düz yazılarında ve minik sözlerinde , şiirlerinde ayrılığın,- ilişkilerin, sevmenin-sevilmenin, gidenin-kalanın  yaşadıklarını tüm pencerelerden bakarak anlatmış. İlişkileri kendi penceresinden irdelemiş.
Kitapta her insanın kendinden parçalar bulacağı duygular yer alıyor. Her insan bir kez ya da bir kaç kez hayal kırıklığı yaşamıştır. Kalmak bazen beklemektir ta ki gidenin hayatına birisi girene kadar, ta ki aslında bir yalanı yaşadığını anlayana kadar. Çünkü insan gerçek bir ilişki var sandığı için gideni anlayamaz. Ama aslında sevilmediğini , bir yalanı yaşadığını anladığında duygular yerini öfkeye, kırgınlığa bırakır.

İnsani duyguların yer aldığı eserleri seviyorum. Okuyun derim.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon