15 Nisan 2016 Cuma

· DİLŞAH SULTAN * MEHMET AKAR *





Solhanlı hemşehrimiz Mehmet Akar, 4 sene önce kaybettiği annesine olan özlemini 102 sayfadan oluşan ‘Dilşah Sultan’ adlı kitapta bir araya getirdi. Akar, “Annem lösemi hastasıydı. 8 sene hastanelerde gezdik. Annemde çok hikmetler gördüm çok saliha bir insandı ve birbirimize çok bağlıydık. Vefatından sonra onu yüreğimde yaşatabilmek için bu kitabı yazdım.” Dedi.
Dilşah Sultan adlı roman, Türkiyedeki seçkin Kitap Kırtasiyelerde yerini aldı.
Yazardan adınıza özel imzalı kitap isteyenler Yuzenadali@hotmail.com adresine mail atabilirler.


KİTAP YORUMUM

Dilşah Sultan romanı gerçekten çok üzücü bir kitap. Yazarımızın annesinin hayatı. Bir dönem Doğu anadolu’da yaşanan anarşist eylemleri de elen alan yazar gerçekten orada yaşanan çok yaşam biçimine değinmiş.

14 yaşında başlayan evlilik ve 9 çocuğun ardından birden ağır bir sorumluluk altına giren Dilşah Sultan her işin altından Allaha olan inancı ve yaptığı ibadetler ile herkese hem kendini sevdirecek hem de bütün çocuklarını eğiterek yetiştirecektir. Eşinin ilk çocuğuna da bakan ve asla ayrım yapmadan büyüten Dilşah Sultan maalesef lösemi hastalığının pençesine düşerek vefatı gerçekleşecektir. Dilşah Sultanı oğlunun(yazarımızın gözünden) tanımış hatta bir yerlerde karşılamışmış sohbet etmiş gibi hissediyorum kendimi. Karşınız da çok güçlü bir bir hanım var. Bu hanımı tanımak isterseniz mutlaka bu kitabı okuyun derim.

Bu kitabın bana öğrettiği ders ise, herkesin hayatında illa ki sıkıntılar olabiliyor. Ama Allah inancı ve yaptığımız ibadetler ile doğruyu yapmaya çalıştığımız da her yükün altından kalkılabiliyor. En ufak bir sorunda ayrılan çiftlere en iyi örnek diye düşünüyorum Dilşah Sultan. O örnek Anadolu kadını. Sadece babasından aldığı eğitim ile tüm sıkıntılarından üstesinden gelebiliyor.
Değerli yazar kardeşimizi hem annesine olan saygısını sevgisini kitaplaştırmasından hem de önemli bir hanımı bizlere tanıştırmasından dolayı kutluyorum. Okurken gerçekten duygusal sahneler yaşadım. Rabbim rahmet eylesin Dilşah Sultana. Kitabı bana ulaştırmasından dolayı da teşekkür ediyorum.
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon