20 Temmuz 2015 Pazartesi

Uyuşturucu

Bu gün sizlere 1 toplum sorunundan bahsetmek istiyorum. Gencecik bir hayat ESRA ve annesi Nahide hanım ve engelli kardeşinin yasam öykünden bahsetmek istiyorum.

ESRA çok güzel bir genç kız, Güzellik uzmanı. Çocukluğun da dadılar ile  büyümüş  bir kız. Yani o kadar güzel ki her şey. Anne oldukça kültürlü ve savaşçı bir hanım. Ama gücü Esra’yı kurtarmaya yetmiyor işte. Esra’ya bir gün bir arkadaşı onu kilolu bulduğunu soyluyor. Kompleks yapıyor ne yapabilirim diye. Arkadaşı çözüm bulmakta gecikmiyor, o an bir hap öneriyor zayıflaması için. Oysa Esra hiçte kilolu bir genç kız değil. Ama henüz 19 yaşının vermiş olduğu bir seyle inanıyor. Bilirsiniz o yaşlar da insan her nedense görselliğine çok düşkün olur. Kim ne söylese inanır, beğenilmek ister.

Bu uyuşturucu kullanmasının başlangıç sebebi oluyor ne yazık ki. Nahide hanım yıllarca Esra’yı kurtarmak için o kadar çok mücadele etti ki sürekli takip ettim kendisini Medyadan. ESRA normal de kardeşine,annesine ayıkken çok duyarlı sevgi dolu davranırken krize girdiğin de annesini ,kardeşini döven biri haline gelebiliyor..Öylesine güzel bir kız ki ama şu an da ESRA maalesef aramızda değil.
7 bin kez hastaneye tedavi amaçlı yatmasına rağmen mücadeleyi maalesef kaybediyor. Yine çok duygulandım sanırım ağladım da, elimde değil ki. O kadar güzel hayat dolu bir kız bir hiç uğruna ölsün.
Yani daha güzel olabilirdi her şey oysa.Henüz 24 yaşın da toprak altında.Onu zehirleyenler hayatta oysa. Siz biliyor musunuz ki uyuşturucudan sağlanan gelir terör de kullanılıyor.Esra bir yıl önce uyuşturucu satmaktan tutuklandı. Son zamanlar da ise para ailesin de satacak artık bir şey kalmadığı için bedenini satmak zorunda kaldığını biliyor musunuz?ALLAHIM bir bayan için ne hazin ne çirkin bir son.Tüylerim diken diken izliyorum ekranı.

Yani Nahide annenin halini görmesem ESRA iyi ki ölmüş diyeceğim çünkü onun için hakikaten yapacak bir şey kalmamıştı. Ama Nahide annenin halini görmek içimi öyle bir burktu ki keşke keşke ESRA geri dönse ve o 19 yaşındaki temiz, saf haline dönebilse istedim. Ama artık bu mümkün değil. ESRA artık yok maalesef bir daha da hiç olmayacak..
Anne,baba olmak o kadar önemli bir vasıf ki, yani bunun bir eğitimi falan olmalı falan o eğitimi almayanlar çocuk sahibi olmamalı. Keşke böyle bir kanun olsa.Ya bilmiyorum yani bir çare olmalı, artık küçük masum fidenler devrilmemeli, ölmemeli. Onlar bizim geleceğimiz. Nasıl biz geleceğimizi yok ediyoruz bunu aklım almıyor, düşünemiyorum.

Nereye gidiyoruz diye düşündüğüm de dehşete kapılıyorum. Ne arkadaşlık kalmış, ne de dostluk. Her şey sanki sanal olmuş.

ESRA’yı toplum kurtarabilirdi belki ama uyuduk hepimiz maalesef.Yani o kadar duyarsız olduk her şeye.Oysa ESRA içimizden biri hepimizin evladı.Yani üzülmemiz için illa bizim ailemizden olması gerekmiyor diye düşünüyorum.. Ancak başımıza geldiğinde feryat, figan ediyoruz. Tüm anne,babaları duyarlı ve çocuklarıyla arkadaş gibi her şeyi paylaşmaya çağırıyorum. Ancak bir nevi böyle böyle azaltılabilir diye düşünüyorum.Yani sevginin gücü çok önemli. Ailede görmediği sevgiyi çocuk başka yerde aramamalı, sahte sevgilerde boğulmamalı. Çocuk dünyaya getirmek ve büyütmek ya da en önemlisi çocuk dünyaya getirmeye kara vermek çok önemli.Yani hazır olmadan bir bireyin sorumluluğunu almayalım.Yarın bizi toplumda yargılar bir birey dünyaya getirip topluma mal edemezsek, yarın ahirette Yaradan da bizden hesap sorar..

Benden bu kadar çok etkilendim sizlerle paylaşmak istedim. Dilerim baksa fidanlar ESRA’lar ölmesin..



NOT: BU YAZIYI YILLAR ÖNCE YAZMIŞTIM. ESRA YILLAR ÖNCE KAYBETTİĞİMİZ BİR KARDEŞİMİZ BİZDEN BİRİ. BUGUN TEKRAR DÜZENLEDİM. SİZLERLE PAYLAŞMAYA KARAR VERDİM. BUNDAN SONRA BÖYLE TOPLUMSAL YAZILARIM DA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM ŞİİRLERİMİN YANINDA KABUL BUYURURSANIZ EĞER. TEŞEKKÜR EDİYORUM..

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon