9 Kasım 2019 Cumartesi

Bordo Bereli-Sniper Ali Bayram & Ali Osman Aktaş


Bordo Bereli-Sniper

Ali Bayram & Ali Osman Aktaş
Kitap Sayısı: 240
“Adım Ömer, Yeşil Ömer derler bana”
Benim hikâyem okunamayacak kadar çok zor, yaşanmayacak kadar çok çetindi. Kahpe bir pusuda şehit edildim. Ne zaman ki! Özel Kuvvetlerin bir askeri, devletin adamı oldum. Başıma giydiğim Bordo Berenin kan kırmızısı koyuluğunu işte o zaman anladım.
“Bordo Bereli olunmaz. Bordo Bereli doğulur” sözünün kıymetini başıma dayanan silah ve tetiğe basılan bir parmağın sesiyle anladım.
İşte benim gibilerin yaşamları, namluya sürülen merminin kovanını arkaya bırakarak, çekirdeğin bedeninize girip, akan kanının toprağa düşmesiyle başlar ve biter.
Ben bir Sniper’ım, ben gözlerim bile olmadan atış yapabilen bir Keskin Nişancıyım.
Şimdi benim hikâyem ile sizi Çakalların Günlüğüne götürüyorum.
O günlüklerde her şeyi anlayacaksınız.
Benim hikâyemi okuduğunuz da arkamdan bir Fatiha Süresi okumayı eksik etmeyin.
Çünkü şu elinde tuttuğun kitap bunu sana farz kıldı.

(Tanıtım Bülteninden)
Kitap Yorumum: Kitap Yeşil Ömer lakaplı bordo bereli kahramanın  hayatı anlatılırken siyasi tarihe de değinilmiş.
Bir bordo berelinin yaz kış demeden dağlarda hiç kıpırdamadan belki de günlerce, uyumadan, yemeden, içmeden görev yaptıkları, kendilerinin her türlü tehlikeye karşı hazır yetiştirildikleri ayrıntılı anlatılmış.
Üzücü olan ise bu kadar eğitim alan, emek veren kişilerin bir bir yok edilmeleri. Kitap kurgu mu o bölümler bilmiyorum ama ki bence kurgu değil gerçekten çok üzücü.
Tüm darbelerin perde arkaları, Suikaste kurban gidenlerin yaşadıkları, siyasi tarihte de bildiğimiz şeylerin aslında bize farklı gösterildiği  çok net anlatılmış. Eskiden siyaset kitaplarını okuyamazdım itiraf ediyorum. Ama artık belki de her insanın okuması lazım ki, doğruyu yanlışı ayırabilsin.
Kitabın devamı olan "Çakalların Günlüğü" kitabını da okumaya niyet ediyorum.
Ali Bayram yazarımızın daha önce okuduğum kitapları ise; -Atakule Cinayeti, Tanrı'nın Beğenmediği Kadın, Gece Özel Harekatı, Arsine, İntiharda Polis, Kuğulu Park Cinayeti, 13'de Kadın olmak, Marazın Kahvesi
isimli eserleriydi.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon