6 Eylül 2017 Çarşamba

*DÜNYANIN SENARİSTİ * AYŞENUR YILDIZ* UĞUR TUNA YAYINLARI*



*DÜNYANIN SENARİSTİ *  AYŞENUR YILDIZ* UĞUR TUNA YAYINLARI*
“Dünya canı sıkıldıkça ya da mutlu oldukça çocuklar doğurmuş bir ana gibi zaten. Hepimizin anası. Bazen sütünü veriyor doyuruyor, bazen zehrinden koklatıyor da her şeyi alıyor. Bazen saçlarını tarayıp salıveriyor, tüm güzelliğini gösteriyor; bazen peçesini takıyor da işvesini gizliyor. Yürütüyor önce ellerimizi tutarak, sonra itekliyor tam bağrının ortasına. Solu soluyabilirsen beni, diyor. Bazen saçlarını okşuyor. Bazense yoluyor saçlarını, ellerine veriyor. İşte böyle biraz şefkatinden gösterince acılarına sabretmeyi öğretiyor ki tekrar o şefkat anı gelsin; tekrar o doyumsuz güzelliğini göstersin bize diye bekliyoruz.”

Bütün bunların ne olduğunu anlayacaktım ama önce ağlamam gerekiyordu.


KİTAP YORUMUM
Bir hastalığın getirisini taşımak zorunda kalan çiftin hazin öyküsünü anlatıyor. İbrahim ile Zeynep mutlu bir çift iken anne/baba olmayı düşünürken onları ayrı yollara savuran neydi? İç hesaplaşmayı çok güzel anlatmış yazar. İbrahim'in Nurgül ile paslaşmaları aslında iç hesaplaşmanın  getirdiği karanlıktı. Hesaplaşmak güzeldir ama ya sonu karanlık olursa? Final de tabi ki ters köşe olduğum doğrudur. İbrahim ile Zeyneb'e yazık oldu ama bazen asıl ulaşmak istediğimz şeyler için bazı şeyleri feda etmek zorunda kalmaz mıyız? Kitaptan tabi ki bana yansıyan öğretiler oldu.
- Mantık duyguların önüne geçer ise, hatalar yapılabiliyor. Galiba en doğru karar sakin iken verilen acele verilmeyen kararlar. Bazen kıyıda köşede bekleyen ilişkiyi bozmak isteyenler olabilir. Önemli olan şudur ki; o açığı dışarıya vermemektir. En yakın arkadaşınız bile olsa belki de evlilikteki sırlar 2 kişiliktir.
-En önemli her zaman ki bana yansıyan öğreti ise; her bayanın bir mesleği işi olması gerektiği. Maddi durum/kariyer en çok boşanmaları kolaylaştırmak da ön sırayı alıyor bana göre.
Kalemi oldukça akıcı yazarımızın. Ben 2 günde bitirdim ama bir kaç saatte sakin kafa ile okunduğun da 1 günde bile okunabilir.
Bir insanı en çok kendini affedememesi ve yanlış kararlar vermesi bitirir.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon