31 Ekim 2015 Cumartesi

*()* ŞEYTANIN HATIRASI *()* *()* FULYA GÜMÜŞPALA TEKE *()*

*()* ŞEYTANIN HATIRASI *()*
*()* FULYA GÜMÜŞPALA TEKE *()*

Nereden nasıl başlayacağımı cidden bilmiyorum. Uzun zamandır okuduğum kitaplar arasında etkilendiğim bir roman olarak yine tarihe geçmiş bulunuyor. Hepimiz hayata dair illa ki hatalar yaşarız. Bu hataları ailemizi çekeceğini bilsek yapar mıydık acaba ? Sanmıyorum. Serap’ın annesinin etkisinde kalıp büyük hataya bulaşması, Erkin’in kötü bir kişiliğe sahip olması, Melda’nın yalnızlığı iyi insan olma çabası ve o arada bana göre yaptığı büyük hata. Kitabı okurken bir kere ritim sonuna kadar düşmüyor. Karakterler bizden birisi ve gerçek hayat hikayesinden alıntı. Yazar ile bu durumu konuşmasak derdim ki inanamıyorum bu kadar şeyler yaşayanlar var mı? Ama varmış. Serap’ın annesini her şeye rağmen sevdim. Serap’ı da sevdim. Ama bence en günahsız olan ve gerçekten ödüle layık olan kahraman bu kitap da bana göre Mehmet’dir. Bir insan nasıl bu kadar güzel olur. Ya da böyle bir kişi yaşıyorsa acilen bütün bayanlar bence tanışmalı büyük ikramiye gibi bir şey bana göre.
Hayatımızda hepimizin yaşadığı deneyimler vardır. Nasıl düze çıkıyorsak kurban rolünü bırakıp Erkin de öyle çıkmalıydı kaç kadın daha Erkinler yüzünden ölecek ya da hayatı öğrenecek. Kahramanlar içimizden biri peki biz olsak ne yapardık? ister istemez empati yapılıyor. Peki ya serap bu aşktan esir olarak mı yoksa kahraman olarak mı çıkacak?
Heyecanın son ana kadar düşmediği uyutmayan kitap ariıyorsanız lütfen edinin derim. Peki her aşk sınanmaz mı?
imtihanla Serap ile Erkin’in aşkı olgunlaşacak mı?  Yoksa intihar mı etmeye meyilli bir aşk mı? Hepimiz aşka bakış açısı yaşama biçimi farklıdır. Serap o kadar çok sevdi ki inandığı tüm ilkelere ihanet etti.  Erkin’den nefret ettim. Haklı sebeplerini okudum. Kurban rolü oynamaya devam edersek her zaman kendi yaptığımız hatalara pay çıkartırız.
Değerli yazar Fulya Gümüşpala TEKE’ye değerli eserlerini bana ulaştırdığı için ve  bu kadar tatlı olduğu için teşekkür ediyorum. Yüreğim her daim sol tarafımda atacak nadir insanlardan olmayı başardın. Birbirimize öğretecek deneyimlere şimdiden kendimi açıyor ve hayatıma kocaman hoş geldin diyorum.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon