20 Eylül 2014 Cumartesi

*()* ELLERİMİ BIRAK RUHUMA DOKUN *()* CEVRİYE KALKAN *()*

*()* ELLERİMİ BIRAK RUHUMA DOKUN *()* CEVRİYE KALKAN *()*

Semra, Timur,Bülent, Ümit, ,Aysel, Berkant, Oya hepsinin tek dertleri var mutlu olmak, huzurlu olmak. Peki huzuru yakalamak kolay mı? Her şey düşüncede mi bitiyor? Aslında kader nedir? Bu değerli kitabı okurken bunların hepsini öğreneceksiniz.

Okuyucunun şevkini kırmamak adına konuyu özet geçeceğim. Selma Empati hastalığına tutulmuş birbirey ve yaşam savaşı ayakta kalma savaşı veriyor. Ümit onun en yakın dostu ve hep destek. Hepimizin hayatında kesinlikle bir Ümit olmalı. İnsanın sırtı asla yere gelmez. Bunu söylemeden geçemiyeceğim.
Doğru bir ilişki yaşamanın 7 kuralı (özet geçiyorum kitap da ayrıntıları ile bulacaksınız )

1-Kendiniz adına sorumluluk alın
2-Kendinize nasıl davranılmasını istiyorsanız, siz de diğerlerine öyle davranın.
3-Kontrol etmek yerine öğrenmek
4-Birbirinize zaman ayırın
5-Şikayet yerine şükran
6-Eğlence ve oyun
7- Hizmet

En dibe batmazsanız asla yüzeye çıkamazsınız. Bir ilişki de ne kadar her şey konuşulursa, o ilişki de o kadar çok güven ve doğru anlamalar vardır. Yoksa farkında olmadan sevilmediğimizi, değer görmediğimizi sanabiliriz. Bu kitap ile doğru ilişki kurmanın, hayata bakış açımızın değişeceğini söyleyebilirim. Kitaba başladığınz an ile, bitirdiğiniz an ile duygularınız garanti ediyorum asla aynı kalmayacak. Bu kitap erkeklere olan bakış açımızı daha naif hale gelecek ve aslında (normal olan o zaten ) cinsiyet olarak değil de insan olarak bakmanın farkındalığını yaşayacaksınız.

Aslında kitap kişisel gelişim ama diğer kişisel gelişim türleri ile karıştırmayın. Bir hikaye üzerinden gidilerek herkesin anlayabileceği şekilde anlatılmış doğrular. Aslında başlangıçta roman içinde roman okuyorsunuz. Ama sonradan yazar finali öyle bir birleştirmiş ki asla sonuna kadar tahmin yok. Heyecanla sonuna kadar hiç sıkılmadan okuyacağınız ve bunu bir kahve eşliğinde keyif alarak yapacağınız bir eser duruyor karşınızda.

Kitap ile birlikte empati nedir? Fazlası ya da az olması nelere yol gösterir bunları öğreniyoruz. İtiraf ediyorum empati kelimesinin anlamını biliyordum ama böyle bir rahatsızlık olduğunu ilk kez kitap ile öğrendim. Kendimizi de sorgulamamıza neden oluyor ve bende mi empatim diyebiliyorsunuz.

Kitabı bitirdiniz ama yine de bence kesinlikle bir ömür arşivde kalması gereken bir eser. Dönüp dolaşıp tekrar tekrar bakmanız gerekebilir. Bence herkes biran önce bu kitabı alıp okumalı ve arşivinde saklamalı. Bu benim kişisel fikrim.

Değerli yazar CEVRİYE KALKAN’a bu değerli eseri benimle buluşturduğu için teşekkür ediyorum. İyi ki sizin gibi değerli yazarlarımız da var. En büyük hobim okuduğum kitabı yazarı ile tartışabilmek. Bu fırsatı verdiği için de teşekkürü bir borç biliyorum.
Kitabın bana ne öğrettiğine gelince, empati, her ne olursa olsun kimseyi korumak için bile olsa sır saklamamak gerektiği, sorduğumuz bütün soruların cevabının aslında bizim içimiz de olduğu, ve herkesin mutlaka kırılma noktasının bulunduğu, bazen tartışma yapmanın bize katacakları ve kesinlikle Ümit gibi dostlarımızın en azından bir tane olması gerektiği, Gerçek aşk’ın aslında ne olduğunu.

Bir şeyi daha öğreneceksiniz bu kitap ile. Amaç ile aracın ayrımını ve iddia ediyorum ki bunu çoğu insan bilmiyor. Kan bağı olmadan da bir aile ve anne , baba olunabileceğini benim için en önemlisi de buydu galiba.

Özetle İNSAN olmak. Kendinizi lütfen bu değerli kitaptan mahrum etmeyin.

Sevgi ve saygılarımla

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

2 yorum:

cevriye güneş kalkan dedi ki...

yaptığınız güzel yorumlar için Duygu hanım, yüreğinize sağlık....

http://birkitapbinyurek.blogspot.com/ dedi ki...

Ben teşekkür ediyorum bu kadar güzel yüreklere dokunduğunuz için. Sevgi ve saygılarımla ;) ♥

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon