1 Eylül 2020 Salı

DEĞERLİ YAZARIMIZ AŞKIN ZENGİN AKKUŞ İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


DEĞERLİ YAZARIMIZ AŞKIN ZENGİN AKKUŞ İLE YAPTIĞIMIZ
RÖPORTAJIMIZ           
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR

1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Merhaba. Öncelikle davetiniz için çok teşekkür ederim. Şu an, Dark İstanbul Kitap Bölümü genel yayın yönetmeniyim. İlerleyen bölümlerde bu projemiz hakkında detaylı bilgi vereceğim. Öncesinde, kendimden genel olarak bahsedeyim; iktisat okuyup bankacılık sektöründe çalıştım. Özel bir şirkette uzun süre finans yöneticisi olarak görev yaptıktan sonra, serbest çalışarak risk yönetimi danışmanlığı yaptım. Eğitimin yaşı yoktur, diyerek içimde ukde kalmaması için de felsefe okudum. Sürekli okuyan, araştıran ve her geçen gün kendini geliştirmeye çalışan bir yapıya sahibim. Fakat bu, hırslı olduğum anlamına gelmiyor. Kendimi bildim bileli hırslarımın kölesi olmadım. Sadece azimliyim ve bunun sayesinde sürekli üretiyorum. Ve kendimle yarışıyorum.
Bunun yanında, şükür sebebim diyebileceğim bir kız evlada sahibim.
2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Yazmak, ruhumun derinliklerinde keşfettiğim bir adayı ziyaret edip, orada meditasyon yapıyormuşçasına rahatladığım bir eylem. İlk kitabım ‘Mış Gibi Yaşamak’ı çok yoğun bir ortamda yazmıştım. Özel bir şirkette finans yöneticisiydim, o sıralar. Çalışırken yaşadığım stresi yazarak üzerimden attım ve çoğunluğun beğenerek okuduğu bir kitap çıkardım ortaya. Hatta o dönem verdiğim röportajlarda şöyle bir cümle kurmuştum: Rakamlarla yorduğum zihnimi sözcüklerle rahatlatıyorum. Sözcüklerin mucizevi etkisine inanıyorum ve bu bana çok iyi geliyor. Bir de, roman yazmanın en iyi yanı ne biliyor musunuz? Yarattığınız kahramanların kaderlerinin sizin ellerinizde olması, kendi kaderinizden bihaberken…
Son olarak kitaplarımda işlediğim konuların kaynağından bahsetmek istiyorum; öncelikle araştırıyorum. Örneğin, önümüzdeki günlerde Dark İstanbul markasıyla yayımlanacak olan ‘Kutsal Cehalet’ kitabım için Ortaçağ, engizisyon ve İtalya’yı araştırmıştım. Şu an yazdığım fantastik romanda ise mitolojiden ve kutsal kitaplardan faydalanıyorum. Kitaplarımda genellikle kadın kahramanların gücünü ön plana çıkarmaya çalışıyorum. İlk iki romanımda da bunu yaptım. Yazdığım romanın türü ne olursa olsun, değişmeyen kahramanları kadınlardır.

3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Şu ana kadar dört kitaba imza attım. Bunlardan ikisi şahsi kitaplarım, diğer ikisi de katkıda bulunduğum antolojiler. İlk kitabım Mış Gibi Yaşamak 2012 yılında Truva Yayınları’ndan, diğer kitabım Zifiri Aydınlık ise 2014 yılında Parafiks Yayınları’ndan çıktı. Yer aldığım iki antolojiden biri, 2018 yılında Orkide Ünsür’ün proje yönetmenliğini yaptığı, Bilgi Yayınevi’nden çıkan Karanlıktaki Kadınlar, diğeri de 2019 yılında Özlem Ertan’ın proje yönetmenliğini yaptığı Hayalet Müzik adlı kitap. ‘Karanlıktaki Kadınlar’ kitabına Bakireler Mabedi , ‘Hayalet Müzik’e ise Sandima öykülerimle katkıda bulundum.
Önümüzdeki ay, Dark İstanbul etiketiyle çıkacak iki romanım daha var. Biri, Ortaçağ İtalya’sı ile 2018 İstanbul’unu karşılaştırarak ilerleyen, Kutsal Cehalet kitabım. Diğeriyse güçlü bir kadının hayat mücadelesini anlatan Babamın Gölgesi adlı romanım. Ayrıca, Dark İstanbul’dan çıkacak olan antolojilerde üç öykümle yer alacağım; Tapınak Fedaileri, Şeytan Kanatlı Melek ve “Ters” Yüz.
4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Bana göre yazar da şair de sonradan olunmaz, doğulur. Kimi bu özelliğini hemen keşfeder, kimi de yaş kemale erdikten sonra... Bunun sebebinin de hayat koşuşturması olduğunu düşünüyorum. Sorunuz çok isabetli. Yine de kimin yazar, kimin şair olduğuna bir yazar olarak benim karar vermem doğru olmaz. Bunun cevabını okur vermeli, veriyor da… Fakat popüler kültürün bize dayattığı, hiçbir edebi değeri olmayan birçok kitap, çok satanların arasında yer alıyor. Olsun, hiç önemi yok. Çünkü bir süre sonra unutuluyorlar. Ben yazar sorumluluğumla, edebiyata bulunacağım katkıların peşindeyim. Eserlerimi bu doğrultuda üretirken, edebi değeri olan kitaplar yazmaya özen gösteriyorum. Kitaplarımda toplumsal mesajlar vermeyi de ihmal etmiyorum. Çünkü bana göre hiçbir yazar, toplum gerçeklerini göz ardı etmemeli eserlerinde.
5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?

AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Reel olarak bakılırsa yurt dışında öyle ama bizim ülkemizde değil. Türkiye’de yazarlar, kazandıkları paralarla geçinemedikleri için, çoğu, farklı mesleklere sahipler. Fakat bana sorarsanız, mantıksal açıdan çok farklı yerlerdeyim. Çünkü yazarlığın meslek olmadığını düşünüyorum, hobi de değil… Edebiyatın herhangi bir şekilde ticarileştirilmesine karşıyım. Belki yanlış, belki doğru; bu benim düşüncem. Bir yazarın ticari düşünüp yazdığı zaman edebiyattan uzaklaşacağını düşünüyorum. Bu zamana kadar kitaplarımdan kazandığım paraları kendime harcamadım. Burslu çocuklara katkıda bulundum ve sonrası için kızıma da aynısını vasiyet ettim. Ben bu dünyadan göçüp gittikten sonra kitaplarım satmaya devam ederse eğer, onların gelirleriyle muhtaç çocukları okutmasını istiyorum. Edebiyat hayatımda hangi noktada olursam olayım, maddi olarak tek hedefim bu… Özetle, yazdıklarım hem maddi açıdan hem de manevi açıdan ışık tutmalı insanlara. Dediğim gibi; benim için yazarlık meslek değil, yürek işi.
6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Kitaplarımda hayata dair her şey var. İlk iki romanımda da kadınların yaşadıkları dramlara yer vermiştim. Genellikle kitaplarımda kahraman sayım çok fazla ve tek bir olaya bağlı kalmıyorum. Okuyucuya vermek istediğim mesajı olay örgüsü içinde değil, ince bir çizgi halinde hissettirerek vermeye çalışıyorum. Kitap bittikten sonra vermek istediğim mesaj, okuyucunun aklında kalıyor. Bunun araştırmasını yaptım ve o nedenle rahatlıkla söyleyebiliyorum. J Tür konusunda, Dark İstanbul’la birlikte kendi tarzımdan ödün vermeden fantastik öğelere de yer vermeye başladım.
7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Öncelikle kitap çıkarmak isteyen kişi, gerçekten yeteneği olduğu için mi bunu istiyor, yoksa bir heves uğruna mı yazma peşinde? Bunun cevabını verdikten sonra harekete geçmeli. Eğer yanıtı yeteneği olduğu yönündeyse, hiç durmasın ve yazmayı bırakmasın. Çünkü ülkemiz koşulları bu anlamda yeterince motivasyon sağlamıyor, yazan kişilere. Fakat yılmamak gerekiyor. Dört kitaba imza atan bir yazar olarak, henüz yayımlatmadığım ve kenarda beklettiğim dört romanım daha var. Bunları çıkarmak için doğru zaman ve doğru yeri bekledim hep. Nihayet ikisi, önümüzdeki günlerde Dark İstanbul tarafından yayımlanacak.
8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYOR SUNUZ?
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Yayınevi süreçleri, yayınevlerine göre değişiklik gösterse de sancılı diyebilirim. Çok büyük birkaç yayınevini saymazsak, diğerleri ekonomik olarak var olmaya çalışıyorlar piyasada. Bu yüzden de yazardan para alarak kitap basıyorlar. İstisnalar olsa da, genelleme yapılacak kadar yaygın bir durumdan söz ediyorum. Buna tamamen karşıyım ama ülkenin gerçeği işte…
Az önce demiştim ya, edebiyat ticarileştirilmemeli, diye. Kurduğum cümlenin derinliklerinde bu da vardı. Parayı veren kitap çıkarıyor, edebiyat da arada eriyip gidiyor. Nerede kaldı edebiyatın kutsallığı?
Yayınevleri aslında zincirin sadece bir halkası; dağıtım şirketleri, kitap satış noktaları vs. Her biri birbirine bağlı bir şekilde varlıklarını sürdürmeye çalışıyorlar. Konuyu buralara getirince süreci ihmal ettim galiba. Yayınevleri kendilerine gelen dosyalara cevap vermekte gecikiyor. Yazarlar kimi zaman bir yıl yayınevlerinden cevap bekliyorlar. Bu da eleştirilecek bir durum, süreç içinde. Biz, Dark İstanbul Kitap olarak buna çok dikkat ediyoruz. Çok sayıda dosya gelmesine rağmen bir aydan fazla bekletmemeye çalışıyoruz.
Daha çok şeyler söyleyebilirim ama şimdilik bununla sınırlı kalayım.

AŞKIN ZENGİN AKKUŞ :
Dark İstanbul, uzun soluklu ve emin adımlarla ilerleyen bir proje. Dört ayağı var; kitap, dergi, sinema ve müzik. Kitap bölümünün yöneticisi olarak şunu söyleyebilirim; muhteşem eserlerle piyasaya çıkacağız. Kitapların hem iç hem dış tasarımları dantel gibi işlendi. Hiçbir şeyin kolayına kaçılmadı. Eserlerin her biri kendi alanında klasik olacak nitelikte. Dergi, sinema ve müzik kendi alanında ilerliyor. Sevgili İskender Paydaş, müzik bölümümüzün yöneticisi. Ekim sonunda harika bir albümle geliyor. Dark İstanbul imzası taşıyan ilk filmimiz “Son Uyanış” ın çekimleri ise kısa süre sonra tamamlanacak.
Aslında nihai amacımız, ürettiğimiz eserlerin sinema, dizi vs. sektörlerinde değerlendirilmesi. Bu anlamda Türkiye’de, hatta dünyada ilk olduğumuzu söyleyebilirim.
 9-  OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ :
Az önce de bahsetmiştim. Nihayet hasret bitiyor ve önümüzdeki günlerde Dark İstanbul markasıyla iki kitabım yayımlanıyor; Kutsal Cehalet ve Babamın Gölgesi. Bunun yanında çok değerli kalemlerin ellerinden çıkan müthiş kitaplarla edebiyat dünyasına yeni bir soluk getiriyoruz. Bizi takip edin ve destek olun. Sevgiler, saygılar tüm okurlarımıza.

BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
AŞKIN ZENGİN AKKUŞ : Ben de çok teşekkür ederim Duygu Hanım. Davetiniz beni onurlandırdı. Sevgi ve saygımla...

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon