5 Haziran 2017 Pazartesi

* ÂZÂDE * FAZİLE AŞAR AYDINALP * UYANIŞ YAYINEVİ *



* ÂZÂDE * FAZİLE AŞAR AYDINALP * UYANIŞ YAYINEVİ *
Esir kalpler ülkesini terk eyledi Âzâde! Ölü düşlere gark olmuştu, uyandı sekerattan. Esir kalpler ülkesini terk eyledi Âzâde! Sen oldu, ben oldu, biz oldu, aşk oldu. Yüreğinin yelelerini çılgın bir nehir gibi savuran Beyaz bir küheylan oldu. Özgürlükler diyarında esrik bir sevdaya düştü Âzâde! Rüzgâr oldu, yağmur oldu, mayhoş bir mey oldu… Esir kalpler ülkesinden Âzâd oldu Âzâde! Gece Leyla gündüz Mecnun oldu. Hızırları aldı göğüs kafesine, bulutlarda gezen bir kuş oldu. Sırlar diyarının deryası, taşkın akan seli oldu! AŞK koktu Âzâde! Esrik bir melâl ile sana savrulan kırık bir Ney oldu.
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMUM
Romanda karşılıksız bir erkeğe aşık olan kızın duygularını anlatıyor. Azade'yi gerçekten sevdim çünkü günlük yaşanan aşkların inadına, her şeye aşk diyenlerin inadına koşulsuz sevmek nedir bilmeyenlerin inadına Azade sonsuza kadar bir erkeğe olan aşkına sahip çıkıyor.
Benim savunduğum çok nokta buldum kitapta. Örneğin; gerçek koşulsuz bir aşkta maddi manevi bir beklentin olmaz. Kavuşmayı beklersin ama bunu kendi içinde yaparsın. Karşı tarafa zararın olmaz. Aksine dua edersin ona bir şey olmasın Allahım koru diye. Zaten gerçek bir aşk Allaha yaklaştırır, ruhu olgunlaştırır. Azade eserinde bunu görüyoruz. Sonra gerçek bir aşkta, dokunmaya hatta ve hatta 2 kişi olmaya da gerek yoktur şartlar oluşmadığında. Gerçek aşk şairde yapar bazen yazarda. Bunu yine Azade'nin yazdığı şiirler ve notlarda, günlüğün de görebiliyoruz. Böyle bir aşk temizdir, yücedir,ancak saygı duyulur.
Her insan hayatında birisi olsun ister ama, ya bu kalbindeki kişi gelmiyorsa, gelemiyorsa. O zaman olur ihanet başkasını bile bile hayatına koymak , hatta evlenmek.
Yürekten akan satırları yine bu romanda bulacaksınız. Her zaman savunduğum gibi benim gibi düşünen birilerinin olması beni çok mutlu etti. Gerçek aşk tertemiz ve İslamiyete yaklaştırır. Onun acısı bile tatlı gelir insana. Sevmeyi, seviyor Azade. Her geçen gün aşkı artarken yükseliyor göklere ruhu bir kez daha.
okuyun pişman olmayacaksınız.


DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon