3 Aralık 2014 Çarşamba

*()* ANNE YAA! *()* MUSTAFA KEMAL ÇELİK *()*

*()* ANNE YAA! *()* MUSTAFA KEMAL ÇELİK *()*

İlk başta karşınızda sıradan bir kitap olmadığını bilmelisiniz. Son derece eğitici ve bir o kadar da yol gösterici bir kitap var karşınızda. İsmine bakarak sadece annelere hitap ettiğini düşünmeyin. Bu kitap annelere, anne adaylarına hatta babalara ve baba adayları bile okumalı, okurken düşünmeli kendini tartmalı. Çünkü empati yapabildiğimiz de karşı tarafı anlayabilmemiz mümkün olur, Hatalar aza indirgenir.
Bir anne, babanın en büyük ödevi çocuklarını iyi yetiştirip topluma mal etmektir. Güçlü, duyarlı toplum aslında aileden geçer. En büyük ödevde galiba en çok bayanlara yani anne ve anne adaylarına düşüyor. Küçücük bir bireyi anlamak istiyorsak bu kitabı hepinize tavsiye ediyorum. Ben bu kitabı okurken anne olmama rağmen annemle olan diyaloğumu ister istemez düşündüm ve farkında olmadan kendi çocukluğuma indim. Yapılan hatalar çok belirginleşti ve kafamdaki çoğu soru yerini buldu.
Değerli araştırmacı, eğitimci yazar MUSTAFA KEMAL ÇELİK kitabında gerçek örneklerden yola çıkarak aslında ne yapılmalıydı sorusuna da cevaplayarak bir çok aileye destek olacağını düşündüğüm bir kitap yazmış ve aslında hepimize hitap etmiş. Bu kitabı okumak bir şeyi tekrardan düşünmeme neden oldu. Hep eskiden beri anne ve baba adaylarının önceden psikolojik eğitimden geçmelerini ancak o kursu başarı ile tamamlarlarsa anne ve baba olmalarına devlet tarafından izin verilmesini düşünürdüm ve halende böyle düşünüyorum. Kesinlikle eğitimin önemi toplumu düzeltmenin tek yolun manevi değerlerimiz ve merhamet duygularımız olduğu kitapta doğru örneklemeler ile verilmiş. Ben kendi adıma kitabı okurken çok keyif aldım. Hem dile oldukça sade ve herkesin anlayabileceği şekilde yazılmış. Hem de oldukça akıcı 2 saat gibi kısa bir zaman diliminde okunabiliyor. Diğer kitaplar gibi okudum kaldırıyım gibi düşünebileceğiniz bir eser yok karşınızda. Aksine takıldığınız noktada tekrar tekrar açıp okuyabileceğiniz bir kitap. Özellikle anneler, babalar lütfen kendinize ve çocuklarınıza bir iyilik yapın ve bu kitabı edinin. Çünkü hepimizin danışabileceği rehberlik öğretmenleri olamayabilir.Özellikle Anadolu da yaşayan kardeşlerimize tavsiye ederim, oradaki imkanların kısıtlılığından ve şartların ağır olmasından dolayı.

Değerli araştırmacı ve eğitimci yazar MUSTAFA KEMAL ÇELİK hocama bu değerli eseri benimle buluşturduğu için teşekkür. Ediyorum.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon