22 Mart 2021 Pazartesi

BİR İBRAHİM SOFRASI / MUSTAFA ERKAN


 

 Bir İbrahim Sofrası

Mustafa Erkan

 

 

YEDİRENK KİTAPLARI

İçimde, ilmik ilmik acılar örülüyor, 
Bahtımın bilinmeyen renkleri görülüyor. 
Altın yılları ömrün, bir cilveyle karardı.
Günah bedelle kardeş, bağış beşere yârdı;
Alacası şafağın, cümle âlemi sardı.
Bir İbrahim Sofrası hânemde seriliyor. 
Kalbimde, katmer katmer ümitler deriliyor. 
Ey Vedûtların Şâh’ı, her seher âh eyledin.
Sâyeban kılıp, kulda hayrı gümrâh eyledin.
‘Gel’ dedin, boyun büküp, koşageldim huzura.
Hâdim kıldın varlığım, sencileyin nâzıra.
Özrüm vardı niyâzım, her dileğe hazıra.
Hemen imdada gelip kolayı râh eyledin,
Eşiğini bizlere Sen güzergâh eyledin.
Tek kelâmla açıldı, bana gönlün hem yüzün;
Başım göklere erdi, kovuldu keder, hüzün.
İblis’i zincirledin, melânet kora düştü.
Esîr oldu benliğim, ol nefis zora düştü.
Şifâlandı elinden, beş duyum nûra düştü.
Rahmetiyle soğuttu bağrımı nemli gözün.
Hükmü kalmadı artık ne acının ne sözün. 

 

KİTAP YORUMUM: Bir çay saatinde okuyabileceğiniz hayata dair şiirler içeren güzel bir kitap olmuş. Şiir kitaplarında çok yorum yapamıyorum maalesef ama kitaptan bir alıntı paylaşım yapacağım.

#alıntı

Al hançeri be ey zalim

Ölümcül yarala beni

Kim neylesin harabeyi

Umulur yar ala beni.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon