10 Eylül 2020 Perşembe

DEĞERLİ YAZARIMIZ ÖNDER BİLGİN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


DEĞERLİ YAZARIMIZ ÖNDER BİLGİN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ 
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR

1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
1. Kendimden bahsetmeyi maalesef sevmiyorum. Belki de kitaplarımdaki herhangi bir karakterim…
2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?
2. Yazmaya ilk başladığım zamanlarda büyük bir rahatlama hissettiğimi fark ettim. Yazmadığım zamanlarda da doğal olarak üzerimde bir baskı, sıkıntı oluşmaya başladı. Çünkü her ne kadar gerçek ve yaşanmış olayları sadece kurgulayarak yazsam da, kendi yarattığım bir dünyada kendi kurallarımı koyarak, yaşattığım karakterlerle birlikte nefes almaya başlamıştım. Şuana kadar yazdıklarım her ne kadar gerçeklere dayansa da, hayal gücümü de kullanıyorum. Bundan sonraki romanımın konusunun çıkış noktası hayal gücüm olsa da, yine gerçeklerle ilişkilendirilmiş olacak.
3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?
3. Şuana kadar yayınlanmış bir tane kitabım var. Aslında aklımda bitmiş olarak bekleyen üç kitaplık bir seri bu. Halen ikincisini yazmayı sürdürüyorum. Sanırım kısa bir süre sonra bitecek ve raflardaki yerini de alacak. Seri tamamlandıktan sonra da, yepyeni bir konuya sahip ve yine kafamın içerisinde bitmiş bir romanla devam edeceğim. Kendime koyduğum hedefler; “Tanışma” serisinin sinema filmi yapılması ve yazarlık yaparak, başka bir işle uğraşmadan sadece bu şekilde hayatımı kazanıp son nefesime kadar da bu şekilde mutlu olmak.
4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?
4. Ben kendime yazarım diyemiyorum mesela. Beni tanıyanlar, birisiyle tanıştırırken zaman zaman adımın önüne “Yazar“ diye ekliyorlar. Sürekli olarak söylediğim ise “Daha değil” demek oluyor. Bunun için daha çok yolum var. Ama bu yola çıktığımda kimseden yardım almadan, örnek olarak kimseyi seçmeden, içimden geldiği gibi yazdım. Kendi tekniğimi kendim belirledim ve geliştirdim. Yapmam gerekenleri, izlemem gereken yolu içimdeki ses söyledi. Sanırım doğruları yaptım ki ortaya, okuyanların beğendiği bir eser çıkarabildim. Yine içimdeki o ses benim “Yazar” olabileceğimi de söylüyor. Diğer taraftan ülkemizde ve dünyada şişirilip, inanılmaz şekillerde desteklenip, aslında yazar olamayacak insanlar da önümüze sürülüyor. Ne yazdıkları, ne anlattıkları, ne üslupları… Hiçbir şekilde ben ve benim gibi düşünen insanlar tarafından takdir görmüyor. Yazdığı her ne olursa olsun bence herkes yazar olamaz. Bunun yanında içinden yazmak gelen herkesi de destekliyorum. Eğer o kumaşa sahipse bunu ortaya çıkarmanın en güzel yolu bu. İnsanlar yazsın ki yazma konusundaki yetenekleri de eğer varsa ortaya çıkabilsin.
 5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?
5. Benim için artık hobi değil. Mantığıma göre de zaten hobi olmamalı. Hobi olduğu zaman insanlar gerekli vakti ayırmayıp, gereken özeni göstermiyor gibi geliyor. Çok ciddiye alınması gereken bir iş bu. Çünkü birilerinin aklına girip onlara bir şeyler anlatıyorsunuz. Zarar vermek de, yanlış yönlendirmek de, zehirlemek de sizin elinizde. Meslek olarak görülmeli, maddi kazanç olsun olmasın layıkıyla ve düşünülerek yapılmalı.
6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?
6. İlk serimin konusu, hayatımızda bilmediğimiz ya da umursamadığımız gerçeklerle alakalı. Tür konusunda ise biraz karışık. İçerisinde korku, aşk, macera, polisiye ve bunun gibi birçok dal var. Böyle olmasını özellikle istedim. Saf korku yaşatmak istemedim insanlara. Bir de, herkesin kulaktan dolma veya hurafelerden olma bilgi ve algılarını kırmak, doğrusunu anlatmaya çalıştığım şeylerin akıllarında bu şekilde daha çok kalıcı olacağını düşündüğümden bu yolu seçtim. Bir mesaj yok zaten vermek istediğim. Birden fazlası var. Gelen geri dönüşlerden anladığım kadarıyla da insanlar anlatmak istediklerimi ya doğruca anlıyor, ya da benden öğrenip bilinçleniyor….
7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
7. Yazmaktan çekinmesinler lakin çok dikkat etsinler. Yazdıklarını büyük bir özgüven gösterip de mükemmel sanmasınlar kendi başlarına. Çevrelerinden destek alsınlar. İnsanların tepkilerini ölçsünler. Yapılan eleştirilere önem versinler. Bunların yanında kitap bastırmak, çıkarmak biraz karışık bir iş.
 8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYORSUNUZ?
8. Yayınevi süreci sancılı maalesef. Para karşılığı basmak isteyen firmalar arasında art niyetli olanlar var. Sadece kazanacağı para için hareket eden firmalar var. Onların abartılı yaklaşımlarına hemen kendilerini kaptırmasınlar. Yapacakları hataların neticesinde binlerce lira kaybedebilirler. Bunun yanında tabii ki kendilerine olan inançları da zarar görür. Atacakları adımları düşünerek atmalarını öneriyorum. Mutlaka iyi araştırma gerektiren bir bölüm bu.
9- SİZE SORMAMI İSTEDİĞİNİZ BİR SORU VAR MI? SİZİN BANA HERHANGİ BİR SORUNUZ VAR MI?
Duygu Hanım; size de yazma hayatınızda başarılar diliyorum. İlk kitabınızı oldukça beğendim. İkincisi için de şimdiden güzel hislerim var. Umarım hayal ettiğinizden daha güzel yerlere gelip, hak ettiğiniz değeri görürsünüz…
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN: Çok teşekkür ediyorum.
10- OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
10. Okurlarımdan bir tek isteğim var, reklam. Biz Türk yazarların en büyük sorunu sesimizi duyurmak, insanlara ulaşmak. Beğeniyorsanız çevrenizle mutlaka paylaşınız. Diğer bir konu ise; Tiyatro sahnesindeki oyuncu için alkış neyse, bizler için de geri dönüşler o dur. Beğenin veya beğenmeyin, duygu ve düşünceleriniz her ne olursa olsun bizimle paylaşın. Şahsım olarak büyük bir memnuniyetle her türlü görüşe açık bir şekilde bekliyor olacağım…
BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM. DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon