19 Ocak 2021 Salı

DEĞERLİ YAZARIMIZ FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


 

DEĞERLİ YAZARIMIZ FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR

1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: İnsanın kendisini anlatması kadar zor bir soru yoktur sanırım. 1968, İskenderun doğumluyum. Evliyim. İki oğlum var. Gazi Üniversitesi Mesleki eğitim fakültesi mezunuyum. 2019 yılında, yirmi beş yıllık öğretmenlikten sonra emekli oldum. Şimdi bütün hayatım yazmak üzerine kurulu.

2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Benim için yazmak hayata bakış açımı günden güne değiştirip, geliştiren, beni her gün ruhen doyuma ulaştıran bir tutku.

Konularımın kaynağı insanlar ve toplum. Amacım günümüzde yaşanan, toplumsal ve sosyal sorunların, altında yatan, esasen kişilerin hayatlarındaki eksikliklerin, özellikle eğitimsizliğin onları, nasıl potansiyel birer suçlu haline getirdiğini ve altında yatan sebepleri göstermek. Bildiğiniz gibi ben polisiye yazarıyım. Takdir edersiniz ki, Emniyete her gün sayısız suçlu geliyor, her birinin suçu farklı kategorilerde, her birinin altında yatan sebepleri, ayrı ayrı incelemek bana yeterince konu kaynağı yaratıyor.

3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Yazdığım hali hazırda beş kitabım var. Üçüncü kitabım, KEBBAT-3 “KÖR” VE BAY R dördüncü kitabım yayınevinden bu günlerde çıkmak üzere.

4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Yazar, toplumun gerçeklerini gözler önüne seren, kendi bilgileri ve bakış açıları doğrultusunda edebi bilgilerle donatarak belirli bir üslup içerisinde kaleme alan kişidir.

Bu şair içinde aşağı yukarı aynıdır. Farklı olarak yapı ve üslubu değişir tabii.

Ama piyasada her türlü kitap var. Her kitabın yazar ve şairine emeğine saygım sonsuz. Okumadan, okunmadan önyargıyla yanlış bir söz söylemek istemem. Fakat yazıyorsa vardır bir cevher diyelim.

5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Benim için sonsuza kadar sürecek bir meslek. Keşke gençlik yıllarımda, yazarlığa çok daha erken başlamak için gazetecilik veya edebiyat bölümünde okusaymışım. Emekli olduğum için yazarlık artık ilk sırada benim için.

6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Kitaplarım polisiye türündedir. Amacım günümüzde yaşanan, toplumsal ve sosyal sorunların, altında yatan, esasen kişilerin hayatlarındaki eksikliklerin, özellikle eğitimsizliğin onları, nasıl potansiyel birer suçlu haline getirdiğini ve altında yatan sebepleri göstermek.

7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Yazar arkadaşlarıma diyorum ki; yazmaktan vazgeçmeyin. Sistemli ve disiplinli çalışın. Araştırmadan yazmayın. Kaynaklarınızı muhakkak belirtin. Kendinizi zenginleştirmek için bol bol okuyun. Gelelim kitap çıkarma kısmına. İşte orada esas savaşınız başlıyor. Piyasada istemediğiniz kadar yayınevi ve seçenek var. Telif haklarınızı ve kitap basımından sonraki süreçleri de takip edebileceğiniz tecrübeli yayınevlerini seçmeye çalışın.

8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYOR SUNUZ?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Yayınevine ve yayınevi bünyesindeki çalışanların performansına bağlı, bazen bu süreçte kurdeşen dökmenize sebep olabiliyorlar. Bu süreçte seçimlerimizi çok dikkatli yapmakta fayda var.

9- SİZE SORMAMI İSTEDİĞİNİZ BİR SORU VAR MI? SİZİN BANA HERHANGİ BİR SORUNUZ VAR MI?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Güzel soru. Ben de merak ettiğim konuyu sorayım. Sizin, kitaplarınız ve yazarlık konusunda bizlere bilgi vermeniz mümkün mü?

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN: Çok teşekkür ederim sorduğunuz için. Yalancı Pollyanna ilk bireysel kitabım. Herkesin de bildiği gibi kendi yaşadıklarımdan yola çıkarak Avni(kanser) sürecinde yaşananları ve aslında yapılması gerekenleri kendi penceremden anlatmaya çalıştım. Devamı niteliğinde "Avni'yi Nasıl Yendim" kurguda kattığım romanım okurlarım ile birlikte olacak. Onun öncesinde 3 antaloji de şiir ve düz yazılarım ile birlikte katılmıştım. 7 Hayattan Püskürenler kitabımda ise aslında toplumdan püsküren hataları gerçek yaşam öyküleri ile yazmaya çalıştım. Ocak ayında 10 çocuk kitabımı birleştirip tek dosya yaptığım kitabım çıkıyor. Çocuklar için bir şeyler yapabilmek süper ötesi. Çocuk kitaplarımın devamı gelecek. Avni'yi Nasıl yendim dosyamdan sonra Avni'yi yazılım anlamında da hayatımdan tamamen çıkartıyorum. Gerilim, fantastik ve çocuk kitaplarımı yazarak okurlarıma selam vermek istiyorum. Belki çok ileri de çok eskiden yazdığım birikimlerim ile şiir ve deneme dosyası da çıkartabilirim. Bu sizin röportajınızdı ama ben kendimi ekstra  ifade etmiş oldum. Tekrar çok teşekkürlerimi sunuyorum.

10- OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Piyasaya çıkan yeni kitapları takip etmelerini birilerinin önermesini beklememelerini önerebilirim. Çünkü herkesin çok beğendiği kitabı değil, sizin zevkinize uygun kitabı keşfetmek daha eğlenceli olabilir.

Kitaplarım konusunda o kadar güzel dönüşlerle bana geldiler ki, yeni kitap konuları getirirken, ufkumu genişlettiler. Bütün okurlarıma ilgileri için çok teşekkür ederim. Bir yazar okurlarıyla var olur.

 BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.

FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER: Ben de çok teşekkür ederim. Başarınız daim olsun Duygu Hanım. Çalışmalarınızı takip ediyor ve takdire şayan buluyorum.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN : Çok güzelsiniz iyi ki tanıdım dediğim kişiler arasındasınız. Ben teşekkür ederim bizimle olduğunuz için. Sevgiyle.

 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon