25 Ağustos 2020 Salı

DEĞERLİ YAZARIMIZ DENİZ UYSAL İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


 DEĞERLİ YAZARIMIZ DENİZ UYSAL İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN
1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
DENİZ UYSAL : 07 Eylül 1964 Ankara doğumluyum ancak İstanbul da büyüdüm. Tarih öğretmeniyim Milli Eğitim den emekli olduktan sonra özel Sınav Kolejinde mesleğime devam ediyorum. 34 yıllık öğretmenim. Mesleğim tutkum ve varlık sebebimdir. Evliyim bir kızım ve dünya tatlısı bir torunum var. Kitap okumak, yazmak ve seyahat etmek öne çıkan vazgeçilmezlerimdir.
2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?
DENİZ UYSAL : Yazmak ciddi bir tutku bende nasıl ki öğretmenlikte çocuklarımızı doğru yönlendirerek onların hayatlarına dokunuyorum, romanlarımla da özellikle gelen dönüşlerden bunu yaptığımı fark edip mutlu oluyorum. Okuyucularımı farklı dünyalara, keyifli bir fantastik yolculuğa sürüklemek ve kurguda başarılı olmak çok önemli benim açımdan. Konularımın kaynağı aslında gizemli olaylar fantastik dünyalar, kendi yaşamımda bir çok insana ürkütücü gelebilecek açıklanamayan olaylar ve elbette onları harmanladığım Türk mitolojisi ve esrarengiz kavramlar romanlarım fantastik maceralar.
3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?
 DENİZ UYSAL :  Dört adet basılmış romanım var. Pandemi süreci araya girmeseydi yoğun bir imza ve söyleşi takvimi oluşmuştu ve hedefim bunları gerçekleştirmek yönündeydi. Ancak her şey nasip Cenabı Allah'ın izniyle bu süreci ülkemiz ve tüm dünya en kısa zamanda atlatır inşallah. Şu anda aşağı yukarı 8 yıl önce bitirdiğim bir romanın üzerinde düzeltmeleri yapıyorum. Çok ilginçtir ki sanki bugünkü durumu görüp bir salgın senaryosunu da eklemiştim romana tabii konusu oldukça farklı.Hedefim bir an önce bu romanı tamamlamak.
4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?
DENİZ UYSAL : Bu tanım elbette beni aşar , uzmanlara sormalı ama duygularını iyi aktarabilmek,dilimize hakim olup Türkçemizi düzgün kullanmak ve insanlara doğru mesajlar vermek önemli diye düşünüyorum . Bir öğretmen olarak buna dikkat etmeye çalışıyorum.
5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?
DENİZ UYSAL : Yazmaya emek verdiğimiz sürece meslektir tabii ancak, ilgilenme durumuna göre amatör ya da profesyonel olursunuz zamanla.
6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?
DENİZ UYSAL : Kitaplarım fantastik, bilimkurgu ,macera hatta gerilim fakat elbette içinde sağlam dostluklar, sevgiler de barındırıyor. Gerçek dünyada olduğu gibi iyi ve kötünün mücadelesi diye tanımlayabiliriz. Dünya bizim gözlerimizin gördüğüyle sınırlı değil. Doğruluktan sapmadan ve Allah'ın mucizelerine olan inancımızı yitirmeden derin bir insan olmak ,hayatı sevmek ve dürüst olmak önemli.
7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
DENİZ UYSAL :  Yazmak ciddi bir yetenek. Öğrencilerinden de duygularını çok iyi ifade edenler var. Desteklemek gerektiğini düşünüyorum, vazgeçmesinler. Hiç bir şey kolay kazanılmaz hayatta.
8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYOR SUNUZ?
DENİZ UYSAL : Biraz daha ilgili, dağıtımda biraz daha fazla çalışkan ve takipçi olmalarını, daha çok reklam ve imza günü düzenlemelerini isterdim.
9- SİZE SORMAMI İSTEDİĞİNİZ BİR SORU VAR MI? SİZİN BANA HERHANGİ BİR SORUNUZ VAR MI?
DENİZ UYSAL : Böyle bir etkinliği düzenlemeniz harika olmuş.Bana da yer verdiğiniz için teşekkürler. Size de yazım hayatınızda başarılar diliyorum. İyi ki varsınız.

BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon