18 Ağustos 2020 Salı

ZOKA /ABDULLAH KÜÇÜK/AHBAP/ KİTAP


ZOKA /ABDULLAH KÜÇÜK/AHBAP/ KİTAP
KİTAP SAYISI: 394
KİTAP YORUMUM: Kıskaç kitabının devamı olan Zoka'da Sencer'i biraz daha yumuşamış görsek de bana sorarsanız bizim bildiğimiz Sencer derim. ;) Halen evli iken ve o kadar fedakarlık yapmış eşi varken sevgilisinin yanına gidebiliyor. o kadar aşık isen ayrılır evlenirsin değil mi? Yok evdeki güvenli dursun, diğeri de beni mutlu etsin vs. Elif karşımda olsa değdi mi diye sormak isterdim bu kadar fedakarlığa gerek var mıydı? Her evlilik sürecek diye bir şey yok. Böyle bir evliliği inadına sürdürmeye çalışmak başarı bence değil.
Bu kitapta konudan biraz bahsetmem gerekirse Sevgilisi Nalan'ın ağır hasta olduğunu öğrenir. Ama yine de eşini boşayıp çok sevdiğini söylediği Nalan ile evlenmeyi düşünmez.
Yazdığı kitap başına bela olur Sencer'in. Fuarda kimse kitap imzalatmaz iken düşmanları tarafından okunmuştur kitabı oysa. İnsanlar sırlarının ortaya çıkmasından hoşlanmazlar. İntihar sanılan bir çok vaka bilinir ki aslında cinayettir. Bu zaten bilinen bir şeydir ama destek olmayınca herkes kabullenmek zorunda kalır. Sencer'i tek konuda takdir ettim. Pes etmiyor, korkuyor ama inadına elini arı kovanına sokuyor. 3. kitapta bence bu seferde Yılmaz ve kardeşi Bekir başına bela olacak . öyle hissiyatım.
Karısı Elif kaçırılır. Aldığı tehditler ve tanıdığı iki kişi daha feci şekilde öldürülür. Sencer'i ilk defa çaresiz ve ağlarken buluyoruz. Ama eşine mi yoksa kendisine kimsenin bir daha bu kadar katlanamayacağını anladığı için mi ağlar bilinmez ama çaresizlik insanı bazen kahraman da yapar, katilde.
Elif niye o sırrı saklamış burada sırrı açıklamayacağım ama bence ailelerinin yanlış tutumu çocukluklarının yaralanmasına neden olmuş. Çünkü yine bir ilişki bitmeden diğerine başlanması, öfkenin getirdiği gerginliklerin çocuklarına bulaşması olayları tetikliyor. Hep söylerim bir hata bir çok kişinin felaketi olabilir bazen. Elif zaten çocuktu terslediğinde kardeşini ama annesinin tutumu yanlıştı. Onun eşi ile yaşadıkları çocuklara mal edilmemeliydi. Elif bulunacak mı? diye soru işareti bırakmak istiyorum ben her ne kadar sonucu bilsem de okura tüyo vermek yok. ;) Kanun adamlarının tutumunu okumak insanı üzse de bunlar olan şeyler.
Fazilet ve eski eşine hatta oğluna çok üzüldüm. Yine toplumun verdiği yanlış kararlar doğru bir ilişkiyi de bitirdi.
Kıvılcım'ın sonu ibretlik unutmayı seçti. Çocuklukları katledilen her insan bir suçlu adayıdır. Sevgisiz büyümüş her çocuk bir suçlu adayıdır. Kitaptan öğrendiğim çok ders var.
Her hastalığın kökeni kesinlikle çocukluğa dayanıyor. Dışarıdan cani katil, tecavüzcü , dolandırıcı diye düşündüğümüz bir çok kişi aslında ruhları elden alınan hiç büyümeyen çocuklar. Toplum püskürtüyor bir çok değerleri. Özellikle dışarıdan mütevazi görünüp normal aile gibi görünen toplu yaşanılan aileler de böyle vakaların çok fazla olduğunu düşünüyorum.
İki kitapta da sesli güldüğüm çok yerler vardı. :) Sencer neyse diyerek konuyu ikide bir dağıtması, Elif'in onun yazarlığını eleştirip katilleri bulunca sana madalya mı takacaklar demesi. Belki Sencer'i 3. kitapta öyle bir şey yapar ki severim emin de değilim. Elif'i asla sevemem gibi geliyor. Belki de hemcinsim olduğu için çok eleştiriyorum.
2 kitabı da okurken kahramanlar ile kavga ederek okuduğum doğrudur. Katilleri eleştiremiyorum zaten onlar kötü belli. Hatta rahatsızlar.
Valla yazarım kaleminize sağlık. Bu kadar hiç bir kitabın kahramanı ile kavga ettiğimi hatırlamıyorum. Eğer siz bu kadar güzel analiz etmeseydiniz bende yaşadıklarını düşünüp kavga etmeyecektim. Dışarı çıktığımda o konağa hatta Songül'e Elif'e ve diğerlerine rastlayacakmışım gibi geliyor.
Kaleminiz daim olsun. İlhamınız bol olsun her olsun her zaman.
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon