19 Ağustos 2020 Çarşamba

DEĞERLİ YAZARIMIZ ASALET SALGINOĞLU İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


DEĞERLİ YAZARIMIZ ASALET SALGINOĞLU İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR

1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
ASALET SALGINOĞLU : Merhabalar..
Asalet Salgınoğlu ben...
41 yaşında iki çocuk annesi Gazeteci ve Yazarım..
İşte önce çocuklarımın anası eşimin hanımı bir de eli, evi ve çenesi arasında mekik dokuyan bir kadınım😀

2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?

ASALET SALGINOĞLU :
Yazmak benim için bir dil.
Hep derim ki bir insanın dili illa ki ağzının içinde olmaz.Allahin bu meziyeti verdiği insanların bir dili de kalemidir.
Kalemin kelamı bana göre dünyaya atılmış yegane imzadır..
Okumak her kuluna verilmiş bir meziyettir ama yazmak Allah'ın sadece bazı kullarına verdiği bir meziyettir.
Rabbim hayrı yazdır hakikati söylersin inşallah..Ben hepnsosyolojik kurgular oluşturuyorum.Hayatin içinden her türlü duygudan besleniyorum.

3--KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?

ASALET SALGINOĞLU :
Ben aslında 10 yıldır sosyal.medyada yazıyorum. Bundan iki yıl önce ilk eserim çıktı. Yani yayınlanmış iki eserim var.
Birincisi "ipek sokağı"
İkincisi " su rengi"(ipek sokağı 2)
Romanların seri.
Üçüncü projem bambaşka biraz fantastik bir dönem romanı ve inşallah yeni döneme o da okurlarımız ile buluşacak inşallah.Bundan sonra da Mevla izin verdiği sürece yazmayı düşünüyorum.

4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?

ASALET SALGINOĞLU :
Yazar ve Şair farklı geliyor bana.
Şairler biraz daha ayakları yerden kesilmiş fantastik insanlar bence..Ama yazarlar daha realist geliyor bana.
Maalesef bazen fiyasko diyebileceğim tamamen ticari kaygı ile yazılmış sayfalara denk geliyorum.
Eser mahiyeti taşıdığını da düşünmediğim kitaplar için çok üzülüyorum
Edebiyata hakaret gibi geliyor.

5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?

ASALET SALGINOĞLU :
Yazarlık ticari kaygı ile yapılırsa meslek denebilir ama sadece ruhen bu manada nefes alan ve üreten insanlar ticari bakamaz.Hobi olması da eğreti geliyor bana.
Bence yazarlık bir ruh hali.Bir yaratılış.
Bir meziyet varsa vardır yoksa yoktur.Bazı şeylerin eğitimle bile tam manası ile olabileceğini düşünmüyorum.

6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?

ASALET SALGINOĞLU :
Benim.kitaplarım da hayattaki her his var.
Aşk, hayal kırıklığı, özlem, travma, iman, inanç ve acı.
Hayatça kitaplar yazıyorum ben dolayısı ile geri dönüşler de insanca oluyor.


7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
ASALET SALGINOĞLU :
Zaman zaman bazı mesajlar alıyorum.
"Yazmayı düşünüyorum" diye.
Uzun düşünmemek lazım.Kısa kısa denemeler ile yola çıkmak ve kalemin kelamına kulak vermek lazım. Satırlar arasında kaybolmak ve birilerini de kaybetmek lazım.

8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYOR SUNUZ?

ASALET SALGINOĞLU :
Türkiye'de yayıncılık en zor işlerden biri.
Yazar olaya edebi baksa bile yayınevi ticari bakmak zorunda.
Fuarlar, etkinlikler, pr çalışmaları, ve çağımızın en önemli zemini sosyal.medya.
Hele hele şu pandemi döneminde bu mecranin çok durulduğunu düşünüyorum.
Yazan çok ama okuyan aynı oranda değil.maalesef.
Bu yük bütünü ile yayınevinin sırtında.Ama hep derim ki her kitabın kaderi yazardan bağımsız ilerler veya geriler.
Allah tüm eserlerin ve eser sahiplerinin yolunu bahtını açık etsin inşallah..

9- OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ? DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR: ASALET SALGINOĞLU :
Okurlarıma çook sevgiler gönderiyorum.
Sizler okudukça bizler yazmaya devam edeceğiz inşallah.
Kalemin kelamında son ses bağırıyorum
Sesimi duyan var mııı,?♥️

BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.


Sevgili Duygu bu şekilde bile güzel bir sohbetti.
İyi ki varsın.Ve iyi ki yazıyorsun..
Baki muhabbetle .

Asalet Salgınoğlu

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon