17 Ağustos 2020 Pazartesi

DEĞERLİ YAZARIMIZ ŞEYDA AKSEL İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


DEĞERLİ YAZARIMIZ ŞEYDA AKSEL  İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ
1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
ŞEYDA AKSEL  : 1986 Yalova doğumluyum. Evli ve üç çocuk annesiyim. İlk ve orta öğretimi Yalova’da tamamladıktan sonra, Selçuk Üniversitesi’nde “Yerel Yönetimler” okudum ve derece ile mezun oldum. Sonrasında Anadolu Üniversitesi “Kamu Yönetimi” bölümüne dikey geçiş yaparak ikinci bir diploma sahibi oldum. Halen aynı üniversitede “Edebiyat Fakültesi ” olarak eğitim hayatıma devam etmekteyim.
Özel sektörde yönetici olarak iş hayatına başlamıştım fakat sonralarda yazma tutkum daha ağar bastığı için bu alana yöneldim. İlk kitabım 2017 yılında okuyucusu ile buluştu. Bir yandan yeni projeler üzerinde çalışırken diğer yandan da (yerel ve ulusal basında) şiir, öykü ve makaleler yazmakta ve yayınlamaktayım.



2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
ŞEYDA AKSEL  : Nefes almak...

3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
ŞEYDA AKSEL  : Basılı iki kitabım var. Bir tane de antolojide yer aldım. Yakın zamanda çıkacak bir de çocuk kitabım var.
İlerleyen zamanlarda çocuk edebiyatı üzerine yoğunlaşıp farklı eserler de vermek istiyorum. Çünkü inanılmaz keyif verici bir süreç yaşadım. Bunun yanı sıra romanlarıma da devam etmeyi planlıyorum. Yakın zamanda fantastik bir eser ile sürpriz yapabilirim okurlarıma.



4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
ŞEYDA AKSEL  : Yazarlık ve şairlik öyle kolay elde edilebilecek ünvanlar değiller. Kırk fırın ekmek yemek gerek bu sıfatları kazanabilmek için. Her kitabı olan yazar değildir. Yazandır ancak.



5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
ŞEYDA AKSEL  : Bence meslektir. Fakat toplumda meslek olarak görülmez. Çünkü maddi olarak getirisi olan bir meslek değildir. Bizim toplumumuzda her şey para ile ölçüldüğü için... Çoğu kişi hobi deyip geçiyor.



6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
ŞEYDA AKSEL  : kitaplarım roman türünde.
İlk kitabım Vaveyla:1999 Marmara depremini ve orada yaşanan acıları ele alan bir kitap. Yalnız ,ona sadece deprem kitabı demek haksızlık olur gibi geliyor. Çünkü ; deprem gerçeğinin yanı sıra arkadaşlık, dostluk, komşuluk, doksanların sokak oyunları ele alınırken bir yandan da insan ve toplum psikolojisi ele alınıyor.
Diğer kitabım Dört Yapraklı Yonca: Konusu aşk. Ama kesinlikle sıradan bir aşk değil.1940’lar ve günümüzle harmanlanmış iki farklı aşkı konu alıyor. Bununla birlikte yine dostluk, aile bağları, eş seçimi, bizi biz yapan değerler inceden işlenerek dört yapraklı yonca temelinde kurgulanıyor. Vaveyla büyüten bir kitapken ,dört yapraklı yonca biraz daha huzur veren bir eser olarak çıkıyor karşımıza.
Barınak; On altı arkadaşımla birlikte ortak çıkardığımız bir eser. Konu ve türü tamamen serbest bırakarak ortak bir ürün ortaya çıkarmaya çalıştık. Keyifli de oldu. Diğer on beş arkadaşım antoloji için şiir hazırlarken ben yine çıkıntılığımı yapmışım. (Tabiri caizse) Öykü ile katılmışım kitaba. Ama kimse tarafından da yadırganmadı bu durum. Ben de değiştirme gereği duymadım. Kitabın çıkmasından kısa bir süre sonra Elazığ depremi meydana geldi ve eserin tüm gelirini depremzedelere bağışlama kararı aldık arkadaşlarımızla. Bu nedenle benim için özel bir kitap. Bu kitabı benim için özel kılan bir diğer husus ise yeğenim Berranur Yağız ile aynı kitapta yer almak oldu. Hem değişik bir tecrübe hem de büyük bir gurur oldu benim için.
Son olarak Eyvah Annem Kayboldu isimli çocuk kitabımdan bahsetmek istiyorum. Sözleşmemizi yaptık, düzenleme ve çizimleri tamam. Yani eli kulağında kitabımızın. Çocuk edebiyatı benim için ilk olacağından, daha da heyecanlıyım bu konuda.


7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYO
ŞEYDA AKSEL  : Yazmak özel bir yetenek bence. Eğer yazabiliyorsanız bunun kıymetini bilin derim. Basım aşamasında ise her önünüze gelene güvenmeyin. Maalesef alanında yetkin insan bulmak zor. Piyasa dürüst değil.

8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYOR SUNUZ?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR:
ŞEYDA AKSEL  : Yayınevi süreci sıkıntılı. İşini düzgün yapan insanları bulmak zor maalesef. Dikkatli olmak gerek.



9- SİZE SORMAMI İSTEDİĞİNİZ BİR SORU VAR MI? SİZİN BANA HERHANGİ BİR SORUNUZ VAR MI?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR:
ŞEYDA AKSEL  : Teşekkür ederim. Gerekli tüm sorunları hazırlamışsınız zaten. Emeklerinize sağlık Duygu hanım😁

10- OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR:
ŞEYDA AKSEL  :Tüm okurlarımı çok seviyorum. İlk günden bu yana bana destek oldukları için herkese tek tek teşekkür ederim.



BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ŞEYDA AKSEL: Bu güzel röportaj için kıymetli Duygu Songül Kahraman Hocama çok teşekkür ederim. Emeklerinize sağlık.



DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon