22 Ağustos 2020 Cumartesi

DEĞERLİ YAZARIMIZ AYŞE SEZGİN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ


 DEĞERLİ YAZARIMIZ AYŞE SEZGİN İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJIMIZ
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN SORUYOR
1-BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

AYŞE SEZGİN : MERHABALAR
Ben Ayşe Sezgin, 1978 yılında Bolu'nun Göynük ilçesine bağlı Kızılkuyu Köyü'nde doğdum. İlk ve orta öğrenimimi, aynı zamanda ilkokul öğretmenim olan babamın mesleği gereği çeşitli okullarda tamamladıktan sonra Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Adalet Yüksekokulu'ndan, akabinde Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü'nden mezun oldum. 22 yıl önce başlayan memuriyet hayatıma Eskişehir Adliyesi'nde devam etmekteyim.
2-YAZMAK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR? KONULARINIZIN KAYNAĞI NEREDEN ALIYORSUNUZ?
AYŞE SEZGİN : Yazmak benim için duygusal, düşünsel ve her anlamda oluşmuş birikimleri dışa aktarmak ve aktardıkça daha çok üretmek anlamına geliyor. Konularımı yaşanmış ve iz bırakan olaylar ve olgulardan alıyorum. Bilhassa kadının maruz kaldığı fiziksel, psikolojik, cinsel anlamda her türlü şiddet...Çocuk istismarı vb
3-KAÇ TANE KİTABINIZ VAR? BUNDAN SONRA Kİ HEDEFİNİZ NEDİR?
AYŞE SEZGİN : GÖKYÜZÜ KOKLADIM BEN adlı ilk kitabım birkaç ay önce yayımlandı. Yeni romanım ZELİHA basım aşamasında. Aynı zamanda "yenipazarinsesi"adlı sanal gazetede köşe yazıyorum. Hedefim daha çok yazarak, daha çok yüreğe ve vicdana dokunabilmek.
4- SİZCE YAZAR VE ŞAİR KİMDİR? HER YAZABİLEN KİŞİ YAZAR VE ŞAİR OLABİLİR Mİ? YA DA PİYASADA KİTABI OLAN HERKES SİZCE YAZAR VE ŞAİR Mİ?

AYŞE SEZGİN : Yazarlık ve şairlik gönül işidir her şeyden önce. Ne kadar hissederek yazarsanız o kadar çok aktarırsınız bu hisleri karşı tarafa. Piyasadaki duruma gelince, bu yolun henüz çok başındayım. Diğer yazarları ve eserleri eleştirmek yerine kendimi geliştirmeyi ve bu konudaki değerlendirmeyi kıymetli okurun takdirine bırakmayı tercih ederim.
5- SİZCE YAZARLIK MESLEK Mİ? YOKSA HOBİ Mİ?

AYŞE SEZGİN : Yazarlık meslek olamayacak kadar duygusallık; hobi olamayacak kadar da ciddiyet ve gerçeklik gerektiren bambaşka bir alan bence.
6- KİTAPLARINIZIN KONUSU VE TÜRÜ NEDİR? OKURA VERMEK İSTEDİĞİNİZ MESAJ NEDİR?

 AYŞE SEZGİN :  İlk kitabımda farklı konulara değindim, ask, aksiyon, kimsesiz çocuklar ve. İkinci kitabımda Çocuk gelinler, istismara maruz kalanlar, kadına şiddetin her türlüsü, aydınlık ve karanlığın çatışmasına değindim.
7- YAZAN VE KİTAP ÇIKARTMAK İSTEYENLERE BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?
AYŞE SEZGİN : Bıkmadan, usanmadan yazmaya devam etsinler. Ve aynı zamanda okumaya da.
8- YAYINEVİ SÜRECİNİ NASIL BULUYOR SUNUZ?
 AYŞE SEZGİN : Maalesef hem covid sürecine denk gelmesi hem de farklı sebeplerden istediğim verimi göremedim. Kendi çabalarım ve çevremin desteğiyle yine de büyük bir kitleye ulaşabildim.
9- SİZE SORMAMI İSTEDİĞİNİZ BİR SORU VAR MI? SİZİN BANA HERHANGİ BİR SORUNUZ VAR MI?

AYŞE SEZGİN : Teşekkür ediyorum ilgi ve desteğiniz için.
10- OKURLARINIZA BİR ŞEY SÖYLEMEK İSTER MİSİNİZ?

AYŞE SEZGİN : GÖKYÜZÜ KOKLADIM BEN 'i ve sonrasında ZELİHA'yı mutlaka okuyun. Kendinizden bir şeyler mutlaka bulacaksınız .. Sevgi dolu, sağlıklı, kitaplarla güzel günlere diyorum..
BİZİMLE OLDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon