15 Aralık 2019 Pazar

Yapay Zeka Oyunları - Ülker Kurtcan


 Yapay Zeka Oyunları - Ülker Kurtcan

Kitap Sayısı: 112

İnsan beyni taklit edilerek üretilen iki yapay zekâlı robotun ilk günden itibaren başlarından geçen maceralara tanık olurken kitabın etkinlik bölümünde,  bilgisayar oyunlarına ait gerçek kodlamalar bulacaksınız. Kitap arka kapağında verilen kodlama “kitabın adı ve yazarı”na aitbilgileri içermektedir ve bilgisayarda uygulandığında çalışır durumdadır.


Baştan sona gelişmiş bir laboratuvarda gelişen olaylar, öğrencileri, üst düzeyde kurgulanmış bir bilim-kurgu dünyasının içine çekecektir.   Yapay zekâ oluşumunun anlamını öğrenirlerken hem gülecekler ve hem de heyecanlanacaklardır.





(Tanıtım Bülteninden)

 

Kitap yorumum: Normalde çocuk kitabıymış ana ben çocuk kitapları da okuduğum için ;) valla dün gece üşenmeden okudum.

İnsan beyni taklit edilerek üretilen iki yapay zekalı robotun maceralarını anlatıyor.

Bana Haluk özdil hocamın Dijital Tapınak isimli son kitabını hatırlattı. Gelecekte robotlar olacak ve belki de kontrol edilemeyecek.

Kitabın son sahnesinde ben de çok üzüldüm. Zordur insanın emek verdiği bir şeyden vazgeçmesi ve planlarının dışına çıkması. Verilen karar zor bir karardı ama Matik bunu başardı.

Bir çocuk kitabı için ağır gelir mi bilemedim ama, çocuğu olan bir arkadaşıma hediye etmeye karar verdim. Bakalım arkadaşımın da fikrini okuduklarında almak isterim.

Heyecanlı mı? kesinlikle heyecanlı ama ileride robotlar bilinmeyen kapalı kutu konuları neler yaşanır? İşte onu kestirmek gerçekten güç.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon