24 Temmuz 2015 Cuma

GERÇEK MEDENİYET

GERÇEK MEDENİYET

Bir tane şansı bile hak etmeyen 2.hatta 3.şans vermek iyi niyet değil enayiliktir.Çünkü insanlar asla değişmiyor küfreden bir daha ediyor, öldüren bir daha öldürüyor, döven bir daha ediyor, ihanet edende bir daha ediyor. Yalan söyleyen de emin olun hayatı her şeyi yalan bir kere yalan söylemeye gör gerisi eminim onlarda çorap söküğü gibi geliyor.  Hastalık gibi düşünün. Onlar ne güzel yine kandırdık yine bize muhtaç diye düşünürken sizde artık akıllandı bizden özür diledi diye şans verin enayilik yapın tecrübe konuşuyor ben değil. Zaten bizi hak eden seven birinci şansı öyle güzel kullanır ki kaybetmemek için başka şanslara gerek kalmaz. Sevgide değer vermekte bir yere kadar. Bırakın o şansları karşı tarafa size versin yada önünüzden çekilsin ki gelen ayakta kalmasın önünüzü kesmesin. Medeni olmakta fayda var. Medeniyeti evlenmeden aynı evde yaşanlardan evlenmeden yakınlaşmanın medeniyet olduğunu kendini inandıranların inadına ben geri kafalı kalmayı razıyım diyorum. Asıl medeniyet dürüst olmak karşı tarafın fikrine saygı duymak kadınına bir ömür sahip çıkabilmek asıl medeniyet sevmeden SENİ SEVİYORUM dememek. Asıl medeniyet bin kadınla değil bir kadınla bir ömür geçirebilmekte iyi bir anne iyi bir eş iyi bir baba olabilmek. Asıl medeniyet iyi bir sevgili olabilmek, yada dokunmadan sevebilmek, gözlerinle yüreğinle, şiirlerinle elinle değil. Asıl medeniyet sinsi değil dobra olabilmektir. Mangal gibi yüreği olan bir tane insanı sever adam gibi kadın gibi onunla olmuyorsa da kader yazmadıysa da adam gibi vedalaşarak ayrılabilmektir. Kaç tane kişiyi acaba peşimden koştura bilirim demek değildir. İnsanın kalitesi kaç tane kişiyi peşinde olduğu ile alakalı değil bir insanın gönlünün sevdiğini gönlüne girebilmk için verilen saygı duyulacak mücadeledir. O mücadeleye peşimden koşuyor bana yalvarıyor demek yerine helal olsun ben sevmiyorum ama o sevdiği için mücadele ediyor mangal gibi yüreği var diyebilmektir. Hayat bu ister bize sevdiklerimiz verir ister alır ama kimse kimsenin sevdiğine el uzatmamak inadına sahipli insanları seçmemek medeniyettir. Yani kimse kimseni kocasına kadınına yada sevgilisinin eşinin arkadaşlarına aşık bile olsa yüreğin de saklamakta medeniyettir. Dünyayı düzeltemiyoruz belki ama işe önce aynaya gidip kendimizin eksiklerin görüp düzeltmekle başlayabiliriz diye düşünüyorum.
Herkese gerçek medeniyeti yaşayabildikleri bir aile ortamı diliyorum..


DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon